lördag, juni 16, 2007

Av jord är du kommen

Dagens händelse:
* Då har vi ett djupt hål längs ena husväggen. Där nere kan man sitta om man känner att man vill vara ifred... Gladast är nog grannarna... jag har misstänkt att de inte har varit allför lyckliga över den ogräsansamling som har mött dem varje morgon när de kommit ut till bilen... Men nu ska det bli ordning på det. Om inte annat puttar jag ner dem i hålet.


UPDATE:
* Varför vill jag alltid egentligen säga JÅRRD när jag ska säga jord? JÅRRDEN är rund. JÅRRDEN är brun. Sätt fröet i JÅRRDEN.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha =) Hit kan man alltid komma om man behöver ett litet skratt! Trevlig helg!

Minna sa...

M: hahah, vad bra att du känner så! Piggar upp! tack det samma!!

Sara sa...

Jag trodde hålet var en snigelfälla.
Har mejlat dig, till minna-illustrationer.

Minna sa...

Sara: hahah, ja, jag kanske ska samla ihop sniglarna och kasta i dem innan jorden fylls på igen. Svarat!

Anonym sa...

Och jag säger alltid råd-jur. Min son blir lika galen varje gång. Jag tror nästan jag gör det just för reaktionen. haha, jag är busig och rolig! :)

Minna sa...

Polly: råd-juret står och mumsar i jårrden. Och så säger jag alltid JOIJS om juice. kan inte säga jos. måste säga JOIJS.