lördag, maj 26, 2007

Kristallvatten

Dagens roliga sak:
* Idag på Plantagen (skulle bara köpa några få saker... blev 850 kr) så skulle vi köpa "vattenkristaller*". Hittade inga. Kemisten högg tag i en expedit och frågade:
- Har ni kristall vatten?
- Eh?
- Kristallvatten? Har ni kristallvatten?
- Jga förstår inte vad du menar.
- Vattenkristaller- ylade jag medan jag älgade fram genom hortensiorna för undsättning.
Sen hade Kemisten en lång utläggning för mig att han minsann tyckte att expediten kunde ha förstått att han menade vattenkristaller! Och som bonuskunskap fick jag veta att kristallvatten är nåt kemiskt!

* Vattenkristaller blandar man upp i blomjorden. De behåller fuktigheten i jorden så att man slipper vattna hela tiden.

10 kommentarer:

Karin sa...

Vad är vattenkristaller då??

Minna sa...

det är nåt man har i jorden som behåller fuktigheten så att man slipper vattna hela tiden.

malla sa...

plantagen?? En lördag! Inga galna pensisar i sikte? :D

Minna sa...

Malla: Hahah, det var mest småbarn, uppstressade män som skulle gräva diken och kvinnor 50+ i hatt.

Anonym sa...

Haha, jag läste mallas kommentar som galna penisar... Man läser det man vill läsa.. ;)

Minna sa...

Polly: Hahaha, det gjorde jag också, men jag tänkte att hon nog menade pensisar!!!!!! hahaha, jag såg det inte förräns du påpekade det!!!

malla sa...

pensionärer.... inget annat - freudiansk felläsning !!! :D

Anonym sa...

För är det galna penisar på Plantagen kan till och med jag tänka mig att åka dit en sväng. :D

Anonym sa...

Och kristallvatten är vatten som är bundet till kristaller inom kemin, fancy that!

Minna sa...

Malla: Gotta love thar Freud!
Polly: hahahaha!
Kemisten: Ok!