måndag, maj 28, 2007

Klantskalle

Dagens jag hörde på tbanan imorse:
* Konversation mellan dotter (högstadiet) och pappa:
Dotter: Ja, men då sa läraren "vad gör ni era jävla klantskallar".
Pappa: Jaha, och?
Dotter: Ja men så får man ju faktiskt inte säga.
Pappa: ?
Dotter: Jävla klantskallar. (säger det som om hon anser att hon har blivit djupt kränkt)
Pappa: Äh, det får han väl visst säga. När jag hade gått i skolan hade jag fått sjukt med stryk istället. Så "jävla klantskallar" kan ju knappast vara så farligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kommentar av en luttrad far...

Men man får nog inte säga så, ändå... När jag är riktigt arg på mina elever och måste säga något argt till dem, klämmer jag alltid in ett "ni uppför er som" innan klantskallar eller idioter eller vad som kommer. Då har jag ju ialla fall inte sagt att de ÄR klantskallar!

Minna sa...

Lena: Luttrad och uppenbarligen piskad... hahah