onsdag, mars 14, 2007

Eller?

Dagens trista sak:
* Idag efter jobbet hade jag lovat Kollega E att följa med honom på en försenad 30-årspresents-överraskning... det skulle jag inte gjort... han tvingade mig - en flygrädd stackare att hoppa fallskärm. Det är bara ett under att jag lever.


Nä... det var inte sant.
Men det var väl mer spännande för er att läsa om en påhittad fallskärmsfärd än att läsa:
* Jobbade. Trist.
* Tog en snabb svettig spring-i-affärer-på-stan efter jobbet.
* Gick till Västermalmsgallerian på lunchen. Räknade till sammanlagt 370 barnvagnar på vägen dit och tillbaka till jobbet.
Eller?

22 kommentarer:

hampa sa...

Måste rusa och byta byxor. Eftersom jag skrattade så jag kissade på mig.. För ditt sjuka upplägg.

Minna sa...

Hampa: I am your hero!

Anonym sa...

Jag kan sno illustrationen för att beskriva min dag, som har varit ett enda långt plågsamt fallskärmshopp.

Nu ska jag lägga mig under täcket, och i morgon ska jag skratta åt dina inlägg. :-)

Minna sa...

Lox: ojoj, ja, då hoppas jag att jag kan pigga upp imorgon. Själv har jag haft en låååångsamt seg dag.

hampa sa...

Verkligen. Och inredningsguru :) Jag vet - Jag kan inte sluta tjata..

Anonym sa...

Oj, räkna barnvagnar! Någons biologiska klocka som tickar, månne?? ;)
Polly

Sara sa...

Jag satte morgonkaffet i halsen- så impad blev jag av ditt fallskärmshopp! Sen fick jag lästa sista delen minst tre gånger för att fatta att det inte var så... Och nej, jag är inte riltigt vaken än. :-)

Linda K sa...

ho ho ho! jag hade avlidit :D

Anonym sa...

Så du skulle banga ett fallskärmshopp? *noterar*

Minna sa...

Hampa: Åh nä... sluta nu.
AnonymaPolly: Javisst! Och sen så höll jag på att få hälsenorna avklippta ett antal gånger också....
Sara: men du fattade att allt bara var påhitt iallafall. så lite vaken var du...
Linda K: jag med!!!!
Tommy: jag skulle dö av skräck bara nån föreslog det!

Anonym sa...

Hopp(san) vilken fint

Anonym sa...

Nu skrattar jag. :-)

Minna sa...

Arne Hägerfors: jo men visst!
Lox. Bra! :D

Karin sa...

Ha, mig lurade du inte! Som gammal fallskärmshoppare vet jag ju att hoppningen inte brukar börja förrän i April... Iaf i Stockholm. Men det var ett bra försök!

Minna sa...

Karin: va??? är du fallskärmshoppare? shit va coolt.
eller försöker du luras tillbaka nu?

Anonym sa...

När jag fyllde 30 fick jag välja om jag ville ha ett fallskärmshopp eller en leverpastejmacka.

Det var gott.

Karin sa...

Var. Lade av efter ca 80 hopp för två år sedan. Nån som sa att det var farligt. Men jag kommer för alltid att skryta om det!

Minna sa...

Tomas: Om jag hade fått det valet hade jag nog valt fallskärmshoppet trots allt.
Karin: Ja, skryt! Du är galen om du inte skryter om det.

Var dags glimtarn sa...

Ha ha ha. Väl uppe bland molnen kan du väl "ta en Stockholm i vår bild" ?

Var dags glimtarn sa...

Sen när blev du Captain Jack Sparrow??? (Pirates of the Carribean)*S*

Kottemor sa...

Ouff,jag blev ju helt rädd där en stund!
Fy vilken hemsk kollega hann jag också tänka,lura ut en på sånna livsfarliga äventyr!!

Sen undrar jag ju samma som Polly,kan ju inte för mitt liv tänka att barnvagnarna skulle vara ngt bekymmer utan bara gulligt,själv kör jag gärna ut på festivaler och trängs lite extra bara för att mina barn skall få lite upplevelser,och liiite för att folk skall irritera sig på att folk med barn går utanför dörren på sådana evenemang;)

Kramar!

Lina sa...

Hahahahah....