onsdag, januari 03, 2007

Diverse

Dagens roliga saker:
* Det är svårt att tro... men även under en sån här trist och intetsägande januaridag så har jag trots allt skrattat ett par gånger. Idag har jag skrattat åt:
* Att jag kollega E och E under hösten "döpt om" killarna bredvid oss till sånna här mogna namn: "Cyklisten", "Gustav Vasa", "Snyggpolisen", "Den tjockstarke", "Han som alltid går med den tjockstarke", osv. Nu är namnen helt vedertagna mellan oss och först idag reflekterade jag över det...
* Att jag sa: "Jag kommer ihåg det lika klart som en apa" när jag berättade för Kemisten om en rolig incident på nyår!
* Att jag skrek HELVETE när jag var nära att vurpa på en isfläck!
* Att en tjej på tbanan sa:
- Igår åt jag först på McDonalds och sen pizza. Alltså... det finns för mycket god mat här i världen, så det är inte ens värt att försöka att äta nyttigt!
* Att Kemisten sitter på ovanvåningen och skriker för sig själv när Sverige spelar junior-VM i hockey.


(klick klick på bilden)

Dagens trista saker:
Jag skrattade inte när:
* Jag bet mig hårt i kinden.
* Internet på jobbet låg nere hela dagen (och gårdagen).

* Jag skrattar inte heller åt ofrivilliga dubbla radavstånd.

* Och jag skrattar inte åt att jag inte orkar engagera mig i att noppa mina ögonbryn.

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Men du måste haft en bra hårdag!!

Minna sa...

linda: ja, när du säger det så. Jo, den var bra. Körde utsläppt som du ser!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Skitsnyggt! :-D

Minna sa...

Minna: tack! :D