onsdag, november 15, 2006

Ögongodis

Dagens trista sak:
* På mitt jobb arbetar många män. Jag sitter i samma korridor som en enhet med enbart män. De har alltid haft ett stort bildcollage på väggen med ansiktsbilder av sig själva. Nu har de tagit ner det. Vårt ögongodis (för att citera kollega E) är borta. Vi sörjer för vi har spenderat många långa stunder framför collaget, diskuterat fram och tillbaka vem som är snygg och vem som är mindre snygg... (När männen inte varit på plats såklart.)
Update: Kollega E anklagar mig för att ha stulit collaget.

Dagens roliga saker:
* Var och fikade med ny jobb-bekantskap genom bloggen (eller vad man nu kallar det) Vink vink hej hej Anna!
* Köpte fika och servitören tappade min växel i golvet. Han brände av ett jätteleende och sa:
- Jag blir så nervös när du står där och är så fin.




13 kommentarer:

hampa sa...

Kontakta facket och kräv tillbaka bildmontaget..

Linda K sa...

vilken härlig komplimang! och vilken sorg med bilderna :(

Minna sa...

hampa: Ja! Det ska jag göra. jag ska snacka med deras chef. Vi bor grannar (fast han bor i XXX-hills och jag in the valley - hans ord)... han kanske kan göra nåt...
Linda K: ja och JA! ; )

Anonym sa...

Vink vink hej hej! *skratt*

Var det på fiket som vi var på som servitören tappade dina pengar?
Verkligen en gullig komplimang!
Inte så konstigt, med din fina hårfärg. ;)

/Anna

qi sa...

Den där servitören... åh vilken mysig komplimang!

Minna sa...

Anna: Snyggaste hårfärge i stan. Ja, det var där.
Qi: jag håller med! : )

Tommy sa...

Jag hatar såna som kan ge komplimanger bara sådär. Det vill jag oxå kunna göra, men jag kommer alltid på dem efteråt. Dessutom har jag nog inte modet.

Minna sa...

vcleeTommy: Jag håller med dig. Jag är värdelös på att säga sånt själv. jag vet inte om jag är så bra på att ta emot komlimangar heller. jag blir så generad.

Tommy sa...

Ja, du ser lite röd ut i ansiktet faktiskt. Men söt!

(Kolla - jag vågade!!)

Minna sa...

Heheheh. Tack! Friskt vågat!

Anonym sa...

WHOW vad härligt att få höra nåt sånt! Det skulle "make my day". Underbart - hoppas du sög i dig till max!

Anonym sa...

For en søt kommentar fra servitøren : )

Minna sa...

Tingeling och Julie: : D