måndag, januari 30, 2006

Beach

Dagens roliga sak:
* Fick vykort från A i Australien. Hon meddelade att hon köpt ett par coola surfingshorts och ansåg sig smälta in rätt bra på beachen...


Dagens trista saker:
* Det var trist att börja morgonen med att upptäcka att jag glömt både inpasseringskort och behörighetskort hemma. Och jag var inte den enda... det var kö in till behörighhetsadministrationen...
* Det var trist att upptäcka att jag var tvunegn att köpa nytt tbanekort.
* Jag tappade en tallrik i golvet (på jobbet). Den gick i tusen bitar.
* Jag fick panikkli på armen/axeln på tbanan. Jag försökte klia men det blev bara att jag nöp mig själv i armen. Gjorde asont. Ett tag övervägde jag att gå av för att slita av mig jackan men jag höll mig ända hem. Jag hade faktiskt tårar i ögonen - så mycket kliade det.

5 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Haha, snygg albyl på beachen! :-D
Men vad jobbigt med kliet! :-/ Smörj in dig morgon och kväll!

Minna sa...

Linda: Det jobbiga är när en vanlig kli utvecklas till panikkli. Och så kan man inte klia för att jackan är för tajt och man står tajt till, så då blir det bara som om man nyper sig ashårt i ramen. Ajajaja.

Minna sa...

I ramen?? var sitter den? Armen såklart!

Anonym sa...

Jag är ju nyfiken så, du får en sån där berömd utmaninga av mig...

Anonym sa...

Vi måste bergis va ihop eller nått
Jag satt och klia mig på vaden när jag läste om panikkliet....