torsdag, maj 12, 2005

Skåpet

Dagens roliga saker:
* Var barnvakt tillsammans med Kemisten igår. Vi vaktade H och T medan deras föräldrar gick ut på stan och headbangade och drack bärsa. I morse frågade den kära modern sin son T om hur kvällen varit. T svarade glatt:
- VILKEN SMÄLL!!!
Det kan ju bara vara ett gott betyg.
* AW berättade att hon stött ihop med en ex-kompis på SATS. AW hade inte lust att prata så hon hade stoppat in huvudet i skåpet och stått så tills den andra gett sig av. Ja, ex-kompisen förstod nog piken...

Dagens trista saker:
* Folk som gör en så arg så att man knappt kan andas. Men en dag så ska jag hålla andan så länge så när jag sen andas ut så kommer de att virvla av jordens yta.
* Debenhams hade 25% rea - på allt. Inte trist i sig... men det är trist när man känner att man ser ut som ett miffo i precis allt man drar över huvudet.
* En irriterande servitör som trodde att jag var rädd för honom och frågade om jag aldrig sett italienare förr. Han frågade:
"Var bor du?"
"Vid Globen."
"Har ni inga italienare där?"

Jag borde ha svarat nåt i stil med:
"Nej, hos oss bakar turkarna pizza!
Men jag blängde nog mest bara.
Allt detta för att jag backade ett steg när han drog ut ett bord.

Nu måste jag gå och planera en motoffensiv mot The dark side.

PS. Jag undrar om MERCI-chokladen säljer bättre iom deras fantastiska reklamkampanj. Eller säljer de månne sämre? Finns låten på singel?

1 kommentar:

hampa sa...

shit, va roligt! Jag skrattar så tårarna rinner. Vart jobbar den glitterpinnen??