onsdag, mars 16, 2005

Diafragma

Dagens roliga saker:
* Det nya sushistället i Globen centrum. Fantastiskt. Bitarna är enorma och jag fick så mycket ingefära att jag var tvungen att slänga.
* En i Cs port heter Mökjas.
* Med jämna mellanrum får jag tidningen "Elävät kivet" (Levande stenar) i brevlådan. Det är en tidning från finska kyrkan. Vad ska jag ha den till? Jag tror inte på Gud och jag pratar inte finska.

Dagens trista saker:
* Att stretcha diafragman. Hur gör man det? Jo, någon (i mitt fall en hundra kilo tung kiropraktor) sätter sin armbåge bredvid solar plexus och trycker i 30 sek, med sin kroppsvikt. Vidrigt.
* Packa. Jag vet inte vad jag ska ta med mig. Känns som om varje litet extra hårspänne tar upp plats för allt det jag ska shoppa i Taiwan. Kemisten har redan gått och lagt sig och han sa just att det är mitt ansvar att klockan ställs för han behöver ändå inte gå upp lika tidigt som jag, han har ju redan packat. Men ja...

Intressant!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig resa! Ni kommer att ha det superhärligt!

Men hallå: Nu vill jag se lite bilder i bloggen från Taipei! ;-)