lördag, december 18, 2004

Fikabröd

Dagens roliga saker:
* Två tomtar i en skabbig bil vinkade och tutade på Kemisten i Fridhemsplan.
* Jag fick en krona i dricks av en MTV-kändis.
* Eksjös upprymdhet under julklappsutdelningen på glöggfesten. Han satt på kanten av stolen och det sprakade ur ögonen på honom.
* Att träffa fyra poliser på en och samma fest. Spännande.
* F berättade att vakter får 1 krona (en krona) i risktillägg under värdetransporter. Eksjö berättade att han hade fått tre kronor i risktillägg när han var personlig assistent till en kvinna som kunde vara aggresiv.

Dagens trista saker:
* Att återigen behöva lyssna på S tjat om att D äter upp allt fikabröd. Ett tips - om du säger det direkt till D så kanske han inte tar allt fikabröd nästa gång!
* En kollega tog fel på mig och P. Jag borde kanske raka mig och gå ner 15 kilo...

2 kommentarer:

Anonym sa...

skrattar högt åt bulltjatet.. Det är lite av steffos paroll - ge aldrig vika för försvunnet fika

Minna sa...

haha, jag tänkte på dig när tjatat satte igång: "det här måste jag berätta för Hanna, hon kommer att vika sig dubbel". Hur många år har jag lyssnat på det där nu? Hoppas att det var sista gången!