fredag, augusti 12, 2011

62

Dagens storlek:
# Fem veckor och storlek 62. Det går bra nu...

6 kommentarer:

A sa...

Heja Smilla! Jag gillar bebisar som pöser!

MW sa...

Eftersom jag är ny med det här (väntar första barnet i januari) är det klurigt vad man ska handla. Jag var en stor bebis (över 4 kilo) 51 cm och min man var en lång (något smalare) bebis. Kan man köpa stl 56 direkt? Eller vad är en bra storlek att börja på? /nybörjare

A sa...

Tar mig den ENORMA friheten att svara MW ovan:

Din storlek säger inget om bebis storlek. Strl 50 kan de allra flesta bebisar ha, men det är nog väldigt olika hur länge. Bägge mina barn kom för tidigt och har börjat med storlek 40. Sonen hade storlek 56 när han var flera månader gammal.

Jag skulle satsa på att börja med plagg i strl 50, lagom många (några bodies, ett par byxor) och sen köpa några i 56. Man hinner shoppa även när man har bebis!

Minna sa...

Anna: som stora vetedegar!
MW: Varken Jack eller Smilla har haft storlek 50. Jag minns att jag köpte ett par 50-bodys till Jack. Han var 53 cm när han föddes. De kanske passade ett par dagar. Till Smilla hade jag inte ens en tanke på storlek 50, det jag köpte nytt var i storlek 56.
Jag tycker som Anna, köp ett par stycken i 50 och kan han/hon inte ha det, köp lite större.

Anonym sa...

6 mån och strl 74.

//Hanna

Cissi sa...

Min bebis vägde 4,2 o var 54 cm lång, hade direkt 56. I dag 4 månader senare hänger vi i stl 62. Vissa märken är större o vissa blir små direkt.