tisdag, februari 22, 2011

Det är väder

Dagens roliga saker:
* Tillbaka på jobbet. Kändes som om jag inte varit ute i civilisationen på 100 år.
* Att hinna mycket på få timmar.
* Att bada badkar med gula båten och schampobåten. Och Jack... bör tilläggas.
* Morfar ringde till Jack. De hade inte pratat på flera dagar. Jag tror aldrig jag har hört Jack berätta så mycket saker. Han gick runt runt i rummet med luren klistrad mot örat och berättade om precis allt som hänt den senaste veckan.
* Min lunchdates upproriska tillstånd över människor som rapporterar över värdet. Hon hatar folk som pratar väder. Hennes kompis har därför börjat lägga in obligatoriska väderupdates på hennes Facebooksida.
* Min lunchdate bjöd mig på lunch av en fin anledning. Det gjorde mig glad.

Dagens trista saker:
* Bussen gick sönder. Jag frös om äset.
* Säga hejdå till chefen som ska sluta. Trist.

Jack hjärta morfar. Sant.

4 kommentarer:

Sara sa...

och jag hjärta Jack!

Minna sa...

Sara: hjärta!

Anonym sa...

Sa fin och stor han ser ut dar lille Jackemannen Jackpott!
Mormen i Ralien

Minna sa...

MR: han är stor nu!!! Lilleman.