fredag, januari 21, 2011

3 år idag

Dagens barn:
* Dagens födelsedagsbarn är sjukt. Han är förkyld så han är hemma och firar idag.
- Ja... det får va så...
sa han eftertänksamt när vi sa att han får vara hemma idag.
Så fick han en spis och en blå hjälm, en muffin på sängen och äppeljos. Så sjöng vi Ja må han leva och klappade händerna och han visade sina tre små fingrar 100 gånger och sa Tre år.
Bilder kommer ikväll.

Rent tekniskt (biologiskt...) föddes han 09:47, så i skrivande stund är det exakt tre år sedan jag skrek:
- Jag orkar fan inte mer nu! Jag vill inte!


Med födelsedagshjälm och förkylt nylle.

14 kommentarer:

Birgitta sa...

Hurra för Jack!!!!

jenny sa...

Grattis Jack! Hurra!

yllet sa...

hipp hipp hurraaaa!! grattis till Jack och dig och Kemis som får dela era dagar med den lilla snyggisen!

Minna sa...

Hurra!!!!!

en annan sa...

Hah... jag TÄNKTE samma sak när äldste sonen föddes men var lite för upptagen för att lista ut hur jag skulle verbalisera det hela...

GRATTIS till dig, GRATTIS till Jack! :-)

Linda K sa...

ha ha ha! och så gick tre år på en sekund :)

Anonym sa...

Japp, han ar en vuxen, cooool grabb, han pratade med Mormen i telefon och berattade vad han hade fatt i present. O sa flera ganger att han var TRE ar.
Mormen i Ralien

Anonym sa...

hehe...då väntar jag med spänning på hur min son tänkt fira nästa vecka när han fyller "tje åj" :-)

No-one sa...

HURRA för bästa Jack! Hoppas han får många penne-paket!

Minna sa...

Mormen: stor fin kille!
Miasvardag: spännande.
Alexia: hahah, inte just idag. Det är bara tomten som ger bort sånna...

Anonym sa...

ännu lite sena gratulationer till tuffingen! Pysslingen

Bonita sa...

Jag har önskat Jack grattis på födelsedagen och dig grattis till klarad kurs och ingen av kommentarerna finns. Hm?

Nu då?!

GRATTIS JACK!!

Minna sa...

Pysslingen: tack tack!
Bonita: Dubbel-Tack! Ja, nu kom det fram!

Jojo sa...

Grattis! Trist att vara sjuk på sin födelsedag, det var Bea också när hon fyllde 3 i december. Då fick vi skjuta upp kalaset i ett par veckor. Dumt med vinter.