lördag, juni 26, 2010

Tankar om chips

Dagens chips:
* Köpte OLWs ungsbakade chips. Goda. Tills jag läste på baksidan av påsen. Där står det att "degen bakas ihop, kavlas och sedan ungsbakas". But wait a minute... DEGEN? Inte fan trodde jag att man gjorde chips av deg. Jag lever i tron att nån (förvisso en liten slav) sitter och hyvlar potatis tunt (dag ut och dag in för fem öre timman), så jag vill inte veta av nån DEG! Äckligt. Chipsdeg. Nu ska jag bara äta sånna där svenska lantchips där man kan se resterna av potatisskal (som de säkert färgat in, sa Kemisten).
* För några veckor sedan köpte Kemisten salt and vinegarchips. På påsen stod: Gjord av den finaste potatisen och av den finaste vinägern. När man läste innehållsförteckningen fanns det ingen vinäger. Bara surhetsreglerande ämnen.

4 kommentarer:

Suzan sa...

WTF!!?

Sara sa...

chipsdeg? fyfan vad äckligt, nu kan man ju inte äta chips ever again.

Mia sa...

Hmmm?! Det är frågan om man vågar läsa på innehållsförteckningen?

Minna sa...

SuzaN. eller hur!
Sara: bara sånna där svenska lantchips. Det kan inte vara deg.
Alis: man ska nog undvika det.