onsdag, maj 06, 2009

Trädgård

Dagens trista sak:
* Jag har haft ett moment i trädgården... Jag kan sorgsamt konstatera:
- Hallonen håller på att dö. Förra året var det ett tätt buskage. Nu är det... ingenting.
- Mossan brer ut sig som ett tjockt duntäcke.
- Maskrosorna är stora som tefat.
- Ogräset vs Minna... 1-0.
- Plommonträdet ser härjat ut och vissa grenar är döda.
- Flädern är rådjurens favorit och de verkar jucka på den där busken rätt ofta.
- Tur att jag fått en sandlåda av Millan så att vi kan täcka ett av de mest ogräshärjade områdena med den...

8 kommentarer:

Frida sa...

Ah, ibland är det skönt att bara ha en balkong ;)

yllet sa...

Men hallonen kanske tar sig?
Mossan försvinner när ni börjar klippa gräset igen efter vinteruppehållet!
Maskrosorna får du plocka bort eller skita i.
Rådjuren.. Ja du får väl göra en Runar? :)

Minna sa...

Frida: jag förstår.
Yllet: nja... hallonen såg inte så sugna ut på att ta sig... det var VÄLDIGT få nya skott som kommit upp i år. Just på den skuggiga delen kommer det inte ens gräs längre... Maskrosorna tog jag bort. Rådjuren ser vi som kuriosa...

yllet sa...

Okej, jag försökte kanske mest trösta mig själv.. :D Vi har så mycket mossa så det ser larvigt ut med typ tre grässtrån som sticker upp.. Rådjuren ska vi inte tala om. Vi skyller iaf fästingarna på dem!

hedgehog-sara sa...

Mitt äppelträd har stendött. Fattar inte vad som hänt - nu ser det ut som ett skräckträd.

No-one sa...

Låter som du beskrivit min trädgård. Men jag tror på att ge den tid. Kärlek. Tålamod. Så, kanske, kanske.

Polly sa...

Jäkla Roffe. Jag är övertygad om att han har ett finger med i spelet.

Minna sa...

Yllet: :I
Sara: äpplen är överskattat. Finns ju att köpa.
Pixalexia: ogräs älskar när man ger dem tid. Åh - they just loooove it!
P: förmodligen...