måndag, januari 05, 2009

Jag och Julia

Dagens roliga saker:
* Idag gav Polly mig en sån komlimang att jag höll på att trilla av stolen. Hon sa att hon hade sett en film med Julia Roberts och att hon tyckte att jag var så lik henne. Jag försäkrade mig om att det inte var 80-tals PrettyWoman-Julia vi snackade om... och det var det inte!
* Sen gav Polly stackars Hedgehog-Sara en inte alltför smickrande kommentar:
- Jag tycker synd om dig som ska fylla 40! Jag gör verkligen det!

Dagens trista saker:
* Två asäckliga alkisar som klev av ett tåg i T-centralen. Den ena hade typ ett jack i pannan som blödde ymning och så höll han i en halvfull whiskeyflaska.
* En skum typ som kom på i min vagn. Först trodde jag att han pratatde i telefon, sen förstod jag att han pratatde högt med sig själv... så här:
- Aha, vi är i Skogkyrkogården, jaha, i Skogkyrkogården, säger du det, Skogskyrkogården och klockan är kvart i fyra, ja kvart i fyra säger du, Mmm, kvart i fyra. Jaha, är den redan kvart i fyra? Ja, kvart i fyra. I skogskyrkogården? Ja, här i Skogskyrkogården... osv...

4 kommentarer:

Anonym sa...

oahahahahahahahaha, fast hon har ju helt rätt, stackars mig :)

Minna sa...

Sara: alternativet är ju knappast bättre... men du ska ju inte FYLLA 40, du ska fööööööda 40!

Anonym sa...

Bara om jag får med mig konstnärerna så vi kan göra det på torget. Inte annars.

Polly sa...

Hahah, det är min egen ångest jag projicerar på stackars sara! :D Men den födelsen vill vi vara med om. Jag fotar med min kamera och minna fixar ljussättningen. Sen kommer du lätt med i lokaltidningen!