tisdag, december 09, 2008

Hos Jack

Dagens saker:
* Idag har varit en sån där ofrivilligt sunkig dag. Har inte haft nånting för oss och timmarna har sniglat fram.
* På eftermiddagen plingade det på dörren och utanför stod vår 7-årige lille granne.
- Hej, har du telefonnumret till min mamma?
- Eh, ja, det tror jag, kom in! Är du utelåst?
- Ja.
- Jag tror att Kemisten har det (letar efter telefonen).
- Var är han då?
- På jobbet.
- Jaha. Och där sitter Jack. Vad lite hår han har!
- Ja, visst har han. Nästan ingenting alls...
Jag hittar numret på hitta.se. Ringer. Lillkillen tar telefonen. Jag hör hur hans mamma frågar var han är!
- Jag är hos.... * tänka tänka tänka*
Jag teaterviskar: - Hos Minna och Kemisten.
- Jag är hos... Jack!

6 kommentarer:

yllet sa...

Haha! Ja ni är ju LÄTT sekundära!! :D

Minna sa...

Yllet: just rub it in....

Anonym sa...

så är det, man är inget värd nuförtiden...

qi sa...

"Och där sitter Jack. vad lite hår han har!"

Underbar kommentar från en utelåst 7-åring...

Minna sa...

Qi: Visst är det! Han är så go den killen, lite lillgammal sådär!

No-one sa...

Ha ha ha, svinkul!