torsdag, november 13, 2008

Råttmos

Dagens roliga saker:
* Hörde två tjejer på tbanan prata om nån som var lik nån i SATC. Senare, när de gått av förstod jag vem de menade... Herregu', där mitt bland oss satt ju Mr Big!
* Har varit på inspirationsdag för företagare. Som sällsis hade jag Petra, the one and only smyckesdesigner! Förresten såg jag att Ebba hade på sig ett av Petras smycken häromdagen. Bollen. Fint som snus.

Gårdags grosiga sak:
* Jag och LindaK gick Olof Palmes gata ner. Plötsligt ryckte Linda mig i armen så att jag skulle stanna. För hon hade sett nåt liggandes på gatan. En hög skräp trodde jag... nej nej, det var en råtta. Som var överkörd xx antal gånger. Den var som en hög råttmos.

Dagens mystiska sak:
* jag tappade min penna på inspirationsdagen. Jag höll i den, släppte den i en microsekund för att applådera (jag la den i knät) - sen BORTA!


13 kommentarer:

Millan sa...

Alltså är jag den enda som tyckte Carrie skulle ha valt Aidan istället? Mmmm, Aidan...

Minna sa...

Millan: mitt enda krav var: INTE BERGER!!!!!

Polly sa...

Aidan är inte dum, men Big är ändå Big. Mmmmmm..

yllet sa...

det kan bara vara du som gör en söt bild av ordet råttmos! :D

Minna sa...

Polly: Mr Big är verkligen inte mmmm nånstans, men så länge det inte är BERGER!
Yllet: Jajamen, bara på minnert.blogspot.

Linda K sa...

åh vad trevligt med mr big! och ja, råttan var verkligen rätt sliten :S

Anonym sa...

jag är nog förmodligen den enda som inte kollar på satc. Men jag tycker jättesynd om råttan.

Karin sa...

Vem tusan var Berger? Själv hade jag lätt valt Aidan.

Jag har iaf ätit potatismos till middag, inga råttor i sikte!

Minna sa...

LindaK: bara förnamnet.
Sara: den fick vad den förtjänade.
Karin: Mmmm, potatismos.

Minna sa...

Karin: nån ful tönt i säsong 5/6, tafatt författarkille.

Petra Nygren sa...

Rottmoset funkade !

Jessica - bymom.se sa...

Vad angenämt att stöta på mr Big... :-)

Minna sa...

Petra: indeed.
Jessica: :D