torsdag, oktober 23, 2008

RIP

Gårdagens sorgliga sak:
* På eftermiddagens sa det PANG och jag såg ett moln av fjärdrar utanför fönstret! En liten grön (art okänd, dock inte undulat) fågel kraschlandade i vardagsrumsfönstret. (Prestationen bör klassas som imponerande eftersom vi har de skitigaste fönstrena i världen... så de syns om man så säger...)
Länge stod jag och kikade ner på den där den låg i en grop. Sen glömde jag bort den men sent på kvällen kom jag ihåg. Jag tassade ut för att se om den flugit bort. Men den låg död kvar. Så jag tog upp den och gav den en värdig begravning... dvs jag la den i soptunnan och mumlade: "Rest in peace"!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars den...

Minna sa...

Sara: I know... :(

No-one sa...

Stackars liten! Vad tuff du är - jag ropar alltid på Maken som får plocka upp döda fåglar och begrava. Vi har som en grop under en stor sten på vårt berg där han lagt två fåglar... :(

Millan sa...

Du har en guldstjärna i himlen nu.

Minna sa...

Pixalexia: eftersom den var "nydöd" så var det inte så farligt, dvs det fanns ingen risk för mask och sånt. Och jag gilar fåglar.
Millan: må den alltid skina mot mig.

Polly sa...

snyft, jag blir rörd till tårar.