fredag, augusti 08, 2008

Two-arse

Dagens insekt:
* Sitter vid datorn och plötsligt ser jag en tveskjärt komma krypandes på tangentbordet. Ingen hysteri utan jag hämtar bara lite hushållspapper. När jag ska plocka bort honom är han spårlöst borta... jag skojjade och sa att den säkert gått ner under tangenterna... och visst. En timma senare kravlar han sig upp mellan 3an och 4an... Det var hans sista kravel. One two-arse down.

Dagens göra:
* Nu ska jag fortsätta packa. Varma vindar väntar mig imorgon.

Dagens syn:
* Vid Södra station kom det en uteliggaretyp cyklandes. Med en fullvuxen schäfer sittandes i en cykelkorg.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du har förmågan att få syn på de mest märkliga typerna du!

Anonym sa...

Hahahahaa! På besök i huvudstaden och till min stora glädje fick jag se en av dina vänner! En tiggare satt en bit bortanför NK och på en skylt stod det "jag är hungrig". Det lustiga var att han hade Peakjacka på sig!

Anonym sa...

Åh! Jag har också sett mannen med hunden! Första gången jag såg honom komma farandes med hunden ståendes längst fram så var jag tvungen att blinka och titta en gång till ifall jag verkligen såg rätt! Efter det har jag sett honom ganska många gånger, han brukar hålla till i Kransen. Trevlig resa till värmen vetja!

Minna sa...

Marie: de är överallt!
Lena: jackpot!
Tina: Hahah! Nu var han på utflykt dårå! Det såg varmt ut i allt skägg!

Anonym sa...

tvestjärtar i datorn vill man inte ha! ha det nu underbart kära Minna!

Akan-Kakan sa...

Iiiih, tvestjärtar är det värsta djuret som finns! Bra att du håller antalet nere.
Hoppas ni får en fin charter!

Anonym sa...

Hahaha, jag såg honom vid Telefonplan igår kväll!

No-one sa...

"Vid Södra station kom det en uteliggaretyp cyklandes. Med en fullvuxen schäfer sittandes i en cykelkorg." - HA HA HA, jag hade ramlat ihop av skratt tror jag... hahahahaa...

yllet sa...

tvesjärtshelvetar.
Ha det så skoj bland de varam vindarna!

Kottemor sa...

Det är ej illa att få i en
hel schäfer i en cykelkorg...
El så är det.
Märklig syn iaf kan jag också tycka!!