lördag, augusti 30, 2008

Jehovas vittnen in my face

Dagens besök:
* Imorse när jag satt och pustade ut mellan dammsugning och golvsvabbning dök det upp två finklädda filurer i dörröppningen. Och då menar jag finklädda... kostym på killen och sekreterarstil med pumps på tjejen. Vänligt frågade de om de kunde få prata lite så här på lördagsmorgonen. NEJ TACK svarade jag vänligt. Då höll han upp nån (tecknad??) broschyr och sa att det handlade om global uppvärmning. Hahah, låt mig asgarva. Jag tror knappast att två miljöaktivister skulle hasa sig upp på lördag förmiddag, dra på sig kostym och snacka global uppvärming. Den gubben gick inte Jehova. Den gick inte.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kom hem till mina föräldrar häromdagen och hittade den broschyr du skrev om. Min mamma vågar inte be dem fara, eftersom hon tror att hon kommer hamna i helvete då.

Vilken tur att inte alla är lika rädda för dem! =)

Minna sa...

Lindha: jag var ändå liiiiite osäker först om det verkligen var dem men ju mer jag tänkte på dem förstod jag att det var ett simpelt knep. jag tevkade inte, men var bara snäll. "Äldre" människor har nog svårare för det!

Karin sa...

Min bror öppnade dörren och sa att vi var muslimer en gång, efter det kom de aldrig tillbaka till vårt hus. Kanske värt att försöka med? Å andra sidan om de pratar om miljön så kanske man får hitta på något annat...

Minna sa...

Karin: hmmm... jag kan sätta upp min sån där som judar har vid ytterdörren...

Anonym sa...

Haha, säg att du gillar blodpudding och vill ta emot blod om behov finnes. Det brukar skrämma iväg dom :D

Polly sa...

Jag säger bara: följ kristus!

Anonym sa...

jag får aldrig dessa folk efter mig :( och jag som har så mycket att säga om religioner.
Häromdan satt jag på tunnelbana (rätt påverkad av alkohol) och snacka om varför jag tycker dop och konfirmation (kristendomen får alltid mest skit när jag snackar religion) är skit.
Synd att det inte kom några jehovas som var ute på en tunnelbanetur då ;(

Anonym sa...

Nästa gàng svarar du som min sambo: Sorry, jag kan inte bli Jehovas Vittne för att jag sàg inte oyckan.

Minna sa...

Anita: hahah, "nä jag kan inte prata, jag steker blodpudding!"
Polly: du visa kvinna.
Karin: ibland saknar man dem! hahahah!
Cupen: underbart! HAHAHA!

Akan-Kakan sa...

Neej, synd att du inte tog broschyren! Jag blev lite nyfiken. Menar de kanske att det är helvetet som är på väg att bli överhettat? På grund av all synd i världen? Därav den globala uppvärmningen?
Nu får jag helt enkelt hoppas att de kommer hem till mig med lite info.

Anonym sa...

Det låter som du ser artikeln om global uppvärmning som kamouflage för något annat. Tidskriften Vaka! har genom många år publicerat artiklar av allmänt intresse. Det kan gälla djurliv, miljö, vetenskap, men även bibliska ämnen. Artiklarna är ofta mycket väl underbyggda. Hoppas inte din reaktion beror på förutfattade meningar.