torsdag, juli 31, 2008

Skohylla

Dagens roliga saker:
* Idag hade jag ihjäl en geting med en disktrasa. Igår med en servett.
* Att sätta sin bebis framför skohyllan och dokumentera förödelsen steg för steg.

Dagens trista saker:
* Det är trist att soldagarna går mot sitt slut.
* Det är trist att ha en myra innaför klänningen.

Dagens jag-fattar-inte-grejjen-med-att:
* Alltid gråta när man vaknar.
* Alltid skrika i panik varje gång man ska sätta på sig kläder.
* Alltid tjuta när man blir torkad runt munnen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Min lilla tjej på 8 mån beter sig exakt likadant: gråter när hon vaknar, panikar vid på-/avklädning och när man torkar henne runt munnen. Why, why?

Minna sa...

Katarina: och hur många gånger per dag händer det inte då??? Man klär ju av och på titt som tätt! Heergu'....

Anonym sa...

Soldagar mot sitt slut? I hellskotta heller. Augusti har inte ens börjat.

Minna sa...

Thomsd: sant! Men jag menar just de här... det ska ju bli ruttet väder snart! mmen jag hoppas att de har fel.

Karin sa...

Hahaha, tänk om alla vuxna skulle göra likadant, jag menar vissa morgnar vill man ju verkligen bara börja gråta när klockan ringer. Skulle bli himla jobbigt att gå i klädaffärer bara...

Minna sa...

Karin: och om det är NÅN som ska gråta när han vaknar är det väl jag! Dvs.... friden är slut! ;D

Anonym sa...

jag vill se förödelsen!!

Anonym sa...

Hörredu du! Jag tar för givet att du tar ett snack med Hufvudstadens vädergudar så dom håller sig på mattan nästa vecka då en bonnläpp från norrland kommer ner.

Dessutom ser jag fram mot att se den där tvåmeters transan med rullator, jag ska SÖKA upp honom/henne/det. Ha det gott, igelkott! ;-)

Minna sa...

Sara: den är fotad men gör sig kanske inte i bloggen direkt...
Lena: åh, jag ska säga till på skarpen. ha en underbar Stockholmstur!

No-one sa...

Såg ett par alkisar vingla runt på sina cyklar häromdagen. Hörde inte vad de sa, men de såg rädd glad och roliga ut. Tänkte på dig ;)

Anonym sa...

varför är det roligt att slå ihjäl getingar med disktrasa respektive servett? Jag fattar inte.

Minna sa...

Pixalexia: hehehhe....
Eva: jo, men det känns så absurt att döda att med nåt mjukt... vanligen använder jag en ihoprullad tidning eller nåt!

Millan sa...

Alla sätt att döda getingar på är bra sätt.

Minna sa...

Millan: die bastards. DIEEEEE!