tisdag, juli 15, 2008

Hjälpsam

Dagens roliga saker:
* BVC. Jag tycker att det är spännande att gå till bvc och se hur mycket han har tjockat på sig sen sist!

Dagens trista saker:
* Jag har ny barnmorska varje gång och hon som var idag var inge bra. Jag sa att Jack är förstoppad och hon började tjata om komjölksallergi. Hon lyssnade inte på vad jag hade och säga. Då pratade jag med läkaren istället!
* Min blogginspiration.

Dagens rån:
* Jag var där. Jag och en kompis kramades hejdå i korsningen Vasagatan/Kungsgatan när den första polisbilen kom. Åh så spännande. Men jag såg inga rånare! Då hade jag kolapsat av skräck.

Dagens hjälpsamma Minna:
* Stod på bussen och pappan bredvid mig hade tre söner, varav en i vagn. Vagnkillen på ca tre år gnydde att han ville kräkas men brorsorna sa att han minsann fick vänta. Då halade jag fram en rulle soppåsar och gav till pappan - in case of emergency.

7 kommentarer:

Anonym sa...

du är snäll du, du skulle varit på Willys parkering idag, när en gubbe hängde ut ur en bil och kräktes.

Karin sa...

Snacka om actionfylld mammaledighet - fast jag tycker att det känns som att det är något lurt med att du befinner dig vid platsen för ett ytterligare ett rån med bara några dagars mellanrum...

No-one sa...

"Morsor på stan" - är du en av dem? Med spypåsar i högsta hugg tror jag bestämt det.

Och jag måste instämma i Karins funderingar... lite lurt är det allt du "råkar" befinna dig på två brottsplatser inom så kort tidsperiod...

Akan-Kakan sa...

Oj vilken action!
Katrinplommonpuré ger förresten action på en annan nivå. Appropå små magar, alltså.

Millan sa...

Och så har vi messmör också. Och febertermometer-tricket. När vi ändå pratar förstoppning.

Kottemor sa...

Kloka Minna börjar bli riktigt erfaren, självklart ska man ha spypåsar med sig!
Din lilla ängel där!;)

Minna sa...

sara: nääää...
Karin: I know!
Pixalexia: hmmm... skumt va...
Akan-kakan: oh jes...
Millan: behövdes inte nu men alltid bra att veta! :D
Kottemor: alltid redo! :D