söndag, juni 01, 2008

Sitta

Dagens roliga sak:
* Jack sa att han ville sitta lite på egen hand. Så satt han så en stund.


Dagens trista sak:
* Glad i hågen skulle jag hoppa in i bakstätet på bilen. Och på något sätt slog jag örat i bildörren. Jag trodde att örat rycktes loss. Det gjorde så fruktansvärt ont! Faktiskt så ont att jag mitt i all panik fick en flaschback från förlossningen och försökte parera smärtan med andning! Nu är örat blått och svullet och gör riktigt ont!
Note to self:
* Det är en fördel om man plockar in tvätten innan man sätter på vattenspridaren.

18 kommentarer:

Comments by Klint sa...

Wow! Vad duktig han är! Har han börjat rulla också?

Minna sa...

Nina: ja, han vänder från rygg till mage. I torsdags och fredags vände han hela tiden... men inte en vändning lördag/söndag... ?

Polly sa...

Han tröttnade nog. Så kul var det inte.

Minna sa...

Polly: han tippade åt sidan och grät...

Polly sa...

Typiskt karlar. ;)

Polly sa...

(Alltså, min första kommentar var till ditt svar till nina. Inte till att han satt, alltså. jag inser nu att det kanske blev förvirrat, och eftersom jag är ordningsam vill jag rätta upp det hela. )

Polly sa...

(PS igen. Jag skrev min första kommentar inom parentes, eftersom ditt svar på min kommentar verkade som om du trodde att jag trodde att jack tröttnat på att sitta.)

Polly sa...

(PS 3. Blev det helt obegripligt rörigt nu? )

Polly sa...

(PS 4. Här såg jag även förklaringen till blomkålsörat. Nu kan jag sova inatt.)

christel sa...

En Modoit ! Bra att det börjas i tid :)

Anonym sa...

aj alltså.

Anonym sa...

Hejja MODO!!

Anonym sa...

MoDo??? Snart kan han nog klä av sig själv oxå.

Minna sa...

Pollys alla inlägg: :O
Christel: hans fars kollegor är de skyldiga...
Sara: ?
Kojja: ropen skalla...
Tommy: den är snart för liten... :D

No-one sa...

Jag tycker det var nyss Jack föddes. Och nu sitter han upp...

yllet sa...

jätteduktig kille som redan kan sitta ju!!!

Minna sa...

Pixalexia: det går så fort! fast han är tidig med att sitta å andra sidan.
Yllet: ja, han e en riktig stabil bit. :D

Lindas trädgårdsblogg sa...

Duktig kille! Sigge har snart också lärt sig... att stödja sig på bilringarna :-)