måndag, juni 09, 2008

Rullator

Dagens förvirrade tant:
* Var inne i en butik då jag fick se en gammal tant som inte såg ut att ha alla hästarna i stallet. Jag passerade henne med vagnen och kort därefter hör jag en svag röst bakom mig:
- Men bebisen... bebisen...
Jag vänder mig om och där går tanten och har handen utsträckt för att titta ner i vagnen. Jag hade en tunn sjal över vagnen så att Jack skulle få sova i fred. Hon fortsatte förvirrat:
- Men bebisen ligger under en filt. Har han det bra? Jag vill kontrollera.
Jag stannade. Min första tanke var att snäsa bort henne men hon var så harmlös och förvirrad så jag sa vänligt men tydligt:
- Bebisen sover. Han har det bra därunder. Du behöver inte kontrollera.
- Men jag vill kontrollera.
- Tack, men han har det bra. Han sover!
- Ah, okej okej. Han har det bra.
Hela butiken stirrade.

Dagens alkisgäng:
* På en bänk vid Hökarängen satt tre alkisar på rad. Jag hörde på håll att de pratade med alla som gick förbi. Förväntansfullt närmade jag mig dem.
- Men hallå tjejen!!!
- Hallå hallå.
- Är du ute och går alldeles ensam?
- Nä - jag har ju bebisen med mig!
- Men du är inte 85 år!!!
- Nä... inte än...
Det där med 85 år var ju lite märkligt tänkte jag och gick vidare. Och 50 meter längre fram gick jag ifatt en gammal man med rullator och där fick jag svaret på frågan vem som var 85 år...


Dagens roliga sak:
* Idag när jag pratade med Hampa och sa att jag skulle till Farsta sa hon:
Det var kul.

17 kommentarer:

Linda K sa...

du måter så många alkisar! du kunde ha en alkisblogg :D

Polly sa...

Haha, jag skulle precis säga som Linda, du borde ha en egen alkisblogg! Var hittar du alla?

Minna sa...

LindaK: jag ska nog se till att vi ser en imorgon.
Polly: söder om söder vettu, uppi norr finns bara brajjare och mördare.

No-one sa...

helt fantastisk alkisbild!!!

hampa sa...

Jag garvar ihjäl mig..Vilka roliga kommentarer och svar. Brajjare och mördare!?

Roligt vs. trist i alkisvärlden. Nu med Lasse. Mohahhaha.

hampa sa...

Jag garvar ihjäl mig..Vilka roliga kommentarer och svar. Brajjare och mördare!?

Roligt vs. trist i alkisvärlden. Nu med Lasse. Mohahhaha.

Minna sa...

Pixalexia: ganska nöjd själv måste jag säga. Speciellt med han längst till vänster!
Hampa. You know... de är som galna där i norr, Christer Pettersson och dom... :O

Minna sa...

Hampa: äru full eller?

hampa sa...

Nepp, men jag skulle gärna vara lite tipsy.

Anonym sa...

men jag skrattar ihjäl mig!!

Anonym sa...

oahaha - underbar bild!!

Anonym sa...

Hahahaha! Den där bilden kommer ju att bli Stockholms vassaste vapen i jakten på turister.... Vilken underbar bild!! Gillar tröjan på han till höger och benföringen på mannen till vänster!! Du lyckas verkligen fånga DET.

Kottemor sa...

Ja det är märkligt vad det flockas alkisar omkring dig,haha
Du måste se sådär extra snäll och rar ut:)

yllet sa...

Men stackars tanten!! Jag blir så lessen när de är förvirrade. Men samtidigt lite aggro lejonmamma om de inte drar sig undan från MIN BEBIS. Typ. Du bemöter alkisarna väl måste jag säga! Jag blir mest rädd! :) jag menar det skulle ju kunna leda till en konfrontation att prata med främmande människor! hilfe.

Anonym sa...

Fotdarret på han i mitten är inte fel det heller!! hahahah

tant t sa...

Vilken kulig blogg! Hittade dig via Linda K...som skrev om dina träffar med alkisar :D

Minna sa...

Hampa: lördag!
Hanna: :D
Sara: tack!
Lena: hahhaha, tack, jag kan tipsa Svenska institutet.
Kottemor: de älskar mig... :O
Yllet: ja, det var lite stackars om henne.
lena: :D
Tant t: välkommen hit - till alkisbloggen... :)