torsdag, maj 29, 2008

Stallet

Dagens mamma:
* Inne i en öde gångtunnel tappade Jack solhatten och jag utbrast - på nördigaste bebisspråk: "Tappade du hatten?" Det ekade i väggarna. Och just då svängde en annan mamma runt hörnet... Hon log förstående mot mig.

Dagens skummis:
* På grund av platsbrist slog sig en kvinna ner vid LindaKs och mitt fikabord. Hon hade nog inte alla hästar i stallet om man så säger... Och hon började berätta allt från att hon var fosterbarn och fick jobba i ladugården till att hennes dotter fick sova i en plastvagn när hon var liten...

Dagens fara:
* Min vagn höll på att välta när jag gick på bussen. Trots att det var flera andra som gick påsamtidigt hjälpte ingen till. Jag ville ta stryptag på allihopa och skrika: Men fattar ni för fan inte att ni måste hjälpa till?

Dagens walk-the-walk:
* För er som vet var jag bor! Jag gick hem idag, från Berzeli park. Det var långt!

Dagens alkis:
* Jag såg en flock vid Medis/Skanstull. Ingen som utmärkte sig utöver det vanliga...

8 kommentarer:

Linda K sa...

vi glömde kolla efter den där klänningen på gina tricot som hon hade på sig. och skorna!

Minna sa...

LindaK: vi tar det efter Laura Arsli.

Anonym sa...

Dagens alkis!! Måste vara en återkommande punkt!

yllet sa...

jag tycker det är skönt att vi får lite uppdateringar av hur alkisläget i stockholm är! tack!

Karin sa...

Håller med ovanstående, dagens alkis bör bli en stående punkt!

För övrigt är jag imponerad av din promenad, stegräknaren måste ha fått överslag av den.

No-one sa...

Du som verkar gilla alkisar: (iaf att blogga om dom) för ett par år sen hängde en hemlös alkis vid Hornstull. Han brukade ha en Prince-tröja på sig och en dag såg jag honom vid t-banespärrarna där han höll på att ladda en mobiltelefon! Vilken syn det var! När han inte var där blev jag nästan lite orolig över att det hänt honom nåt. Sen upptäckte jag till min glädje att han börjat skriva artiklar till Situation Sthlm :)

Anonym sa...

du ska minnas dom för alltid, och när de själva behöver hjälp ska du skratta i brallan och gå därifrån.

Minna sa...

Lena: helt klart!
Yllet: jag är i din tjänst!
Karin: ja, den exploderade!
Pixalexia: Hornstull är väldigt alkistätt.
Sara: jag ska!