onsdag, april 23, 2008

Vaken

Morgonens trista:
* Jack vaknar 04.30! Knorv knorv knorv.
- Hallå, jag vill gå upp nu. Nån som hör mig? Halllååååå? Kom upp med mig! Jag är pigg nu!
Minna och Kemisten vrider sig och Minna tror att hon drömmer en mardröm. Kemisten tar sig i kragen och släpar sig upp och får på sig lite kläder. Fortfarandre hörs kvittret:
- Hallå hallå! Piggare än piggast det är jag! Jack Pigg is my name! Nu vill jag gå upp.
Kemisten sträcker ner armarna för att ta upp honom...
- Äh du försten, jag ångrade mig. Jag är ganska trött.... Zzzzz

Så sov han till 07.20! Och föräldrarna låg vakna och kunde knappt somna om...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja. Bara för att få visa vem som bestämmer.

Anonym sa...

hoho - Jack lyssnar på mina råd hör jag ;)

Frida sa...

Ah, dessa ungar ;)

Jojo sa...

Åh sicket bus!

Minna sa...

P: vi uppfattade det tydligt...
Sara: jasså... är du inblandad alltså...
Frida: :I
Jojo: ingen hejd...