måndag, april 07, 2008

Äggsax

Dagens trista sak:
* Min äggsax är trasig. Det stör mig.


13 kommentarer:

Anonym sa...

jag visste inte ens att det fanns äggsaxar. En sån måste jag ha!

yllet sa...

åh! en äggsax?! det har jag aldrig hört talas om! förvisso äter jag inte kokta ägg men jag vill ändå ha en äggsax om de ser ut som på din bild! då kan man ju ha dem som vapen!

Minna sa...

Sara: Jag tror jag köpte min i Frankrike men det måste ju finnas här. Jag meddelar så fort jag vet!
Yllet: varje mans stora skräck! :O

Anonym sa...

En äggsax?! Aldrig hört, men den ser rolig ut! Hur funkar den?

Minna sa...

Ida: Man klipper bort toppen på skalet! Mycket fiffig!

Anonym sa...

wow. men blir det inte typ... skalsmulor kvar då? fiffig var den iaf.

sara sa...

Har aldrig sett en sån! Nu blev jag ju helt såld – måste ha en äggsax!

Anonym sa...

Äggsax?? Finns det såna? Vad gör man med dom? Klipper upp ägget eller?? :O

Minna sa...

Jonna: nej nej, det blir perfa!
Sara: jag ska snoka upp var man köper en ny!
JosefineR: ja precis, man klipper av toppen.

Anonym sa...

verner och verner är lösningen på era böner damer. de har iaf haft en äggsax en gång i tiden, för det var där jag köpte min. eller ja den jag gav till pappa i present, men det spelar ju ingen roll. lalal

Minna sa...

Emma: Bra! Då går jag dit! tackar!

Anonym sa...

Äggsax är ett måste. Importerade en till TAiwan, faktiskt. Nu har vi två. Eller om det var tre. Mycket praktiskt verktyg som ser ut att även kunna användas till annat...

Minna sa...

Inger: jag tror att jag köpte min i Paris... men de ska finnas här också. Alla kvinnor borde ha en äggsax i handväskan.... ahahha.