måndag, februari 25, 2008

Inferno

Dagens sak:
* Idag är en stor dag. Idag har jag och Jack varit på vår premiärtur med vagnen (dvs utan sällskap). Och han sussade (som den mönsterbebis han är) hela tiden. Fast innan vi kom ut bajjade han två gånger (varav det ena krävde klädbyte) och pinkade en gång (klädbyte igen) och sen le grand finale: en kräka på mig och fleeceoverallen. Det torkade jag bara som hastigast av - för då var vi redan utomhus...

Nu sitter jag och småfryser för han ligger och sover i vagnen på altanen och jag måste ha ytterdörren öppen för vi har ingen såndära babywalkietalkie...

10 kommentarer:

Anonym sa...

vad är det med bebisar, som alltid ska baja när man ska någonstans?

Minna sa...

Sara: och inte bara en gång ska min bebi bajja... utan han ska bajja ner hela skötbordet så att det krävs en sanering också... :(

Linda K sa...

aaah stort med första ensamturen! jag minns min ack så väl. gick på darrig aben till apoteket och köpte jättebindor :D

Minna sa...

LindaK: åh... jag gick till ica o köpte nya MAMA... bindornas tid är förbi som tur är!

Anonym sa...

påminn honom när han blir sådär 12.

Var dags glimtarn sa...

Söta, små och luriga.....

Anonym sa...

Varför kommer de där saneringskrävande laddningarna antingen när man ska ut eller mitt i natten när man är som tröttast?

Hojta till om du vill ha promenad-sällis förresten, har fått för mig att du bor i närheten :-) (dvs typ grörn linje söderöver)

Minna sa...

sara: oja!
vardags: :D
Jenny: jag visst bor jag där. Jag har förstått att du bor här nånstans också, speciellt eftersom du går runt den där sjön då och då! Tar gärna en prommis i vår!!!

Polly sa...

Eller som jag läste nånstans, en pappa som var inne i affären och frågade efter en babe-watch. Skaru ha en kikare? frågade killen på Clas Olsson, haha.

sara sa...

Våtservetter är perfekta att torka av spya på kläderna med.
(Nu är det en ny epok här hemma, efter 8 år av att alltid ha våtservetter redo – har vi numera inga! Ett tips till: våtservetter tar bort alla matfläckar på väggar där allt annat går bet!)