onsdag, januari 02, 2008

Frisyr

Dagens roliga saker:
* Min pappa förföljde oss i bilen utan att vi upptäckte honom. Sen dök han upp som gubben i lådan med en ny tjusig frisyr!
* Jag har lyckats göra en aktiv sak idag. Jag har bakat.
* Jag hade en svart tröja på mig när jag bakade. Ni kan ju tänka er resultatet! Magen slog i mjöliga plåtar och mjöliga kavlar hela tiden...

Dagens trista saker:
* Att sova. Nu går det inge bra längre. Vaknar hela tiden på nätterna.
* Det är halt. Snorhalt.
* Min mage är så stor att inte ens mammabraxorna sitter uppe. Jag borde skaffa hängseln.

12 kommentarer:

Anonym sa...

men betänk att du snart har en liten bebis istället för en stor mage - det är ju en najs tanke :)

Kan du berätta lite mer om hur det var, det där med din pappa - han låter som en kul en :)

Anonym sa...

Jag satt/halvlåg och sov i soffan de 2 sista veckorna på grav. Kunde inte ligga, hade olidligt ont av förvärkar eller nåt. 4 ggr under de 5 sista nätterna var vi på Karo. De gav mig en "sovdos" (hemliga piller i en liten brun papperspåse). Det mesta av det onda försvann ett par timmar så att jag iaf kunde slumra lite...Var helt slut när det va dax. Håll ut!! Bara lite kvar nu :)

Minna sa...

Sara: jo, han hade åkt hem till oss för att visa sin nya frisyr. Men vi var inte hemma. Men så mötte han oss här i närheten i bilen men han var inte säker på att det var vi. Så han vände och körde efter. Och vi åkte till ICA (för en minihandling) och då parkerade han bakom oss men han såg fortfarande inte om det var vi. Men när Kemis kom ut ur ICA så såg han... så då åkte han efter oss hem...
P: Aha, hemliga piller... spännande...

Linda K sa...

min pappa har alltid samma frisyr. vad kul det vore om han dök upp med en helt ny!

Minna sa...

LindaK: Min pappas nya frisyr var liksom... helt borta! Obefintlig!

sara sa...

Min pappa behöver inte byta frisyr för att jag ska förvånas. Hälsar han på, får jag en mindre chock. :-)
Jo, jag är tillbaka. Igen.

Minna sa...

Sara: Åh välkommen!!!!!!!!!

Anonym sa...

Låter som pappa skulle behöva glasögon och som om din kropp vänjer sig vid att vara vaken nattetid. Passa nu på att göra och njuta av allt som inte går att göra sedan. Carina

Minna sa...

Carina: jag, den kanske håller på med att vänja sig... Och jag passar på! Som nu till exempel ska jag in till stan och fika!!!

Ann Charlotte sa...

Hade han klippt av sig sin backslick?
Det hade varit roligt om det hade varit du som gick ut ur bilen och han inte kännt igen dig med magen...

Nu börjar vi bli nyfikna på bebisen och längtar efter att få gosa.

Min kompis fick barn på badrumsgolvet häromdagen, jag säger bara, åk in i tid.

Minna sa...

Ann Charlotte: japp, backslicken är ett minne blott!
jag, nu längtar jag snart ihjäl mig efter bebben. Hör av mig så fort den har kommit såklart!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hängslen skaffade jag men! Men nu är det bara mjukisbrallor som gäller!