tisdag, december 18, 2007

Tvätt

Dagens scenario:
* Min t-banestation renoveras, spåren liksom, man måste gå under en massa byggnadsställningar. Iallafall. Jag går av tåget och slår tanken mig: "Hmmm, det känns som om det regnar"!

Kommer hem och ser att jag är täckt av vita prickar... so much for regn liksom... det var ju färgregn. Blir alldeles uppeldad men är sjukt trött så jag orkar inte gå tillbaka. Men till slut gör jag det ändå (efter att ha fotat kappan). Eldar upp mig på vägen dit och tänker en massa fördomsfulla tankar om jobbkillarna och hur puckade de kommer att vara.

Kommer dit, hittar en kille och frågar honom efter arbetsledaren och visar upp mig. Han blir helt förfärad och skickar mig till Magnus, ledaren. Magnus blir också helt förfärad och lovar kemtvätt och ropar till alla killar "vi har ett problem, det läcker". Då kommer två byggubbar och konstaterar att JA, det läcker. Så tittar de också på mina fläckar och ojjar sig och berättar att det inte är färg utan vatten med blablabla i så det kommer att gå bort med våt trasa. Hur trevliga som helst. Så betalad tvätt ska det bli iallafall... utan det minsta gnissel.

Undrar om det underlättade att jag är gravid i nionde månaden och hade illröda kinder.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Minna - vilken underbar bild!!!!!

Linda K sa...

usch och fyyyy stackars minna! bra att du orkade dig tillbaka, rätt ska va rätt!

och säger som sara, fantastisk bild :D

Minna sa...

Sara: Tack!!!
LindaK: Nu tittar jag på klockan... är inte du på julbord????
Det gick faktiskt bort med en fuktad trasa så det var som tur var ingen fara på taket! Och tack!

Anonym sa...

Bra jobbat!!!Man ska våga!!

Linda K sa...

vi julbordade tidigt, och jag hängde inte med vidare för att supa :P

Minna sa...

P: ja, jag brukar inte våga sånt men nu var jag så arg!!!
LindaK: varför inte? en HOT SHOT hade väl vart nåt?

Anonym sa...

Inte jag heller men när jag väl gör det så blir jag jättechockad och jättestolt över mig själv att jag faktiskt kunde :D

Minna sa...

P: precis som jag!!