tisdag, december 25, 2007

Bollen

Dagens boll:
* Jaha, så kom då den dag då man inte längre kan urskilja mina fotknölar och man inte längre ser skillnad på mina vrister och vader. Kemisten är helt förskräckt och undrar vad det är för köttberg som släpar sig fram över vardagsrumsgolvet.

Inatt ska jag sova med fötterna på vår enorma Josef Frank kudde, elegant stulen från en soffa Kemisten hade en gång i tiden.

Nu kan ungen komma när som helst, de säger ju "två veckor före och två veckor efter utsatt bf-datum som är 080108..." Today is the first day of that period.

11 kommentarer:

Linda K sa...

jobba jobba jobba! låt det bli en nollåtta :D

Minna sa...

LindaK: oh jag hoppas... men jag börjar ana oråd... (bara psykiskt inte fysiskt)

Anonym sa...

ojoj - bara den kommer på andra sidan nyår, annars kommer den att hata er för resten av livet - tänk att fylla femton på nyårsafton liksom...

Linda K sa...

lugn, en nollsjua blir bra också :D

Anna St sa...

Det blir nog allt en nollåtta, två veckor över tiden. Bara för att det är så skoj att vara höggravid. :)

Anonym sa...

Stackare. Vet hur det känns att inte ha några fotknölar. Men de kommer tebax!!

Anonym sa...

Jag har en kompis som fyller på nyårsafton. Hon blir alltid "bortglömd". T.om av sin mamma ibland.
Ta nån dag efter nyår istället.

Anonym sa...

Jag är född 4/1 och håller nog tummarna för att bebben väntar till januari. 080108 är ett jättesnyggt datum! Knip ;)
kramis

Minna sa...

AnnaSt: ja, vi får hoppas på det bästa! :O
P: Idag (dagen efter) är det faktiskt bättre!
P igen: Min kompis fyller på nyår...
Pia: *kniper*

Polly sa...

Knip tills den 12:e så kommer du aldrig att glömma min födelsedag!

Minna sa...

Polly: ok! Då har jag 12e och 13e att satsa på. Har jag riktig otur (som du) så blir det inte förrän den 24e... och då fyller min fader år. men honom kommer jag nog inte glömma iallfall...