måndag, november 19, 2007

Förlossning

Dagens roliga mail:
* Fick ett mail från min kusin...

Har du gått förlossningskurs? Vet du vad du ska ha för bedövning, det måste man veta innan, annars får inte barnet komma ut.

Och isynnerhet om man inte fött barn tidigare, då ska man veta jättebra vad man kommer behöva för bedövning, och skriva det i ett långt brev!

Passa också på att berätta i brevet om en viss gest du kommer göra när du vill att dom ska ta livet av dig, så du inte behöver säga det rakt ut och skrämma upp Kemisten!

Jag svarade att hon gärna får vara min doula och spela delfinmusik och badda min panna. Kanske ha en indianfjäder i fickan om det skulle krisa!

8 kommentarer:

Linda K sa...

jag vill också ha fjädrar och delfiner :D

Polly sa...

Delfinmusik! Ett bra alternativ, ,men annars sjunger jag bra, live och acapella, om du är intresserad. För en billig penning.

Polly sa...

Meh! "texzxkqg"!
Tur jag är nykter. Annars hade det inte blivit någon kommentar här. ;)

Anonym sa...

Haha, din kropp är gjord för att föda baaaarn...

Minna sa...

LindaK: ja, då mår man psykiskt bra!!!!
Nyktra-Polly: Åh, det är värt att ha i åtanke. tack!
Figges mamma: ett helt koppel...

Anonym sa...

Skit i epidural, delfiner, lustgas, baddning, tens å hela kittet. De e fjädern som gör det!
Glömde min hemma å kom på det när halva va ute. Fick lov att brejka, ta en cab hem å hämta. Väl tillbaka var resten plättlätt tack vare fjädern i fickan.
Jag säger bara en sak. Fjäder!

Var dags glimtarn sa...

HA ha ha! Underbart mail. OCh jag är faktiskt just detta ha ha, en doula ; )

Minna sa...

P: Fjäder alltså *skriver ner på listan*
Vardags: Är du, på riktigt???? Spännande. Har du några tips?