torsdag, oktober 25, 2007

Armbåge

Årets komiska sak:
* Årets mest patetiska måste ju ändå vara SLs försök till mobilfriazoner i t-banan. Var det nån som brydde sig? Borde bli nominerat till "årets mest ignorerade". De enda som brydde sig var kärringar på 50+ som bara har på mobilen när de själva ska ringa...

Dagens trista sak:

* Kom på värsta skrik-äckelalkisen i Slussen. Man verkligen såg hur alla åka-hem-från-jobbet-trötta människor stelnade till och tänkte: Oh no! Och han skrek på finlandsvenska: "Ta din armbåge in nu så man kan sätta sig" till den man som han satte sig bredvid. Jag körde blundtekninken... ni vet den där: Ser jag inget så finns jag inte...
* Dessa jäkla bladlöss. Nu har de växt till sig igen.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att jag är en bilburen person som slipper alla alkisar!

Anonym sa...

värst vad du har otur med alkisar! fast hiihihi för finlandssvenska+alkohol :D

linnea-maria sa...

Åh. du påminner mig flera gånger om varför jag aldrig ska bosätta mig i stan./lantisen

Minna sa...

P: Ja... och alkisar vill man INTE ha i trafiken.
Minna: ja... det är lite komiskt, och han sa så ordagrant för jag skrev upp det direkt efter i mobilen.
Linnea-Maria: Hmm... jo, det kanske blir så! :)

Anonym sa...

Spruta med såpa, bladlössen alltså :-)

Minna sa...

Karolina: både på alkisen och på lusen...
Jag sprutade med YES igår... hade ingen såpa...

Anonym sa...

Tvivlar att det var finlandssvenska, var nog en finne som talade svenska.

Såg två värsta alkisar i går vid Myrorna vid Ropsten. En hon och en han. Han ramlade raklång på trottoaren och hon gjorde fruktlösa försök att resa honom. Vi väntade jättelänge i bilen för att våga åka förbi deras kamp. Risken var ju att dom båda dråsade omkull just när vi skulle köra förbi. Sorgligt och ännu sorgligare att man inte ens vill hjälpa till, man är så rädd och äcklad.
Lilla Mor Mormen

Minna sa...

Mor: men allt är relativt. Om ni hade sett att de tex hade behövt hjälp att ringa 112 så hoppas jag att ni hade ringt!