fredag, september 21, 2007

Samma

Morgonens stalkers:
* Imorse tog jag t-banan 05.52. När jag stod i vänthallen kom det en lagom stressad kvinna och drog sitt kort genom spärren... men kortet hade gått ut! Jag hörde hur hon svor och sprang fram till spärrvakten och frågade om han tog VISA-kort... Nej, det gjorde han inte. Hon började rota efter plånboken och skramla och skrapa ihop till biljetten, som skulle kosta 45 kr! Jag frågade henne om hon behövde pengar! Hon tackade helhjärtat men sa att hon hade. Och det hade hon, hon betalade och i samma sekund kom tåget. Sen såg jag henne nere på perrongen på blå linjen, vi gick av på samma station, in i samma hus och in i samma korridor!!! Sen skiljdes våra vägar... bisarro!

4 kommentarer:

Kottemor sa...

Även vår huvudstad kan vara skrämmande liten ibland.
El så är det så att hon verkligen är en stalker, man vet aldrig.

Minna sa...

Kottemor: Vi stalkade varandra... först gick hon förbi mig, sen jag henne... komiskt!

Matilda sa...

Bisarrt var ordet! Å andra sidan så kan ni ha åkt samma tåg och gått samma väg och in i samma hus tidigare, bara det att du inte observerat henne förrän just denna dag...

Minna sa...

Matilda: ja, så är det såklart! Och nu var det ju så tidigt och inte lika mycket folk så det bidrog nog också till att jag såg henne tydligare!