söndag, augusti 26, 2007

Möhippa

Gårdagens roliga saker:
* Igår var jag på möhippa för kompis L! Lyckat! Här är mina personliga favoriter:
x. Sent på kvällen visade jag bruden de mamma-uniformsbyxor som jag har fått av min arbetsgivare. Hon skrattade så mycket att hon typ tappade andan och tjöt att det var nog det roligaste under hela dagen...
x. Kompis M filosoferade över hur hennes kille J skulle se ut i grått hår. Alla dubbelvikta av skratt.
x. Jag och kompis P hade varit lite väl optimistiska med mat och dryck så alla fick goodie-bag med sig hem.
x. Jag låg på mage på en av hennes grannars tomt för att fotografera henne när hon gick hemifrån. Den där därinne var inge vidare nöjd över att få kottar och pinnar tryckta mot sig... Vänj dig sa jag, en dag kommer du göra allt för att få tälta och annat shit!

Gårdagens trista sak:
* Kidnappningen misslyckades. Någon tråkmåns hade tagit ner en av de lappar vi placerat ut till bruden. Där stod det uppmaningar till vad hon skulle göra... typiskt att det var den sista som togs bort i och med att den talade om för henne att hon skulle gå hem.


6 kommentarer:

Anonym sa...

underbar bild!!

Jag tror att det var Sonja som tog bort den sista lappen.

Minna sa...

Sara: tack! jag tror att det var den där tjuriga gubben vi såg vid biltvätten...

Anonym sa...

De där brallorna skulle man ju vilja se, hehe.

Minna sa...

Polly: you know were to find me...

Anonym sa...

"Vänj dig sa jag, en dag kommer du göra allt för att få tälta och annat shit!"

Ha ha ha du är så rolig! :-P

Minna sa...

maria: hahah, ja, men det är ju sant!! "mamma, fåååår jag och xxx tälta i Svedmyraskogen, snäääääälla..." jag hör det redan... sen kommer de hemsmygandes klockan tre på natten helt blöta pga av ösregn och dåligt tält...