fredag, juli 27, 2007

Vänta

Dagens roliga sak:
* Var på Bönor&Blad i Ringen och skulle köpa thé. Framför mig i kön stod urtypen för södermalmskvinnan a la 40 år som är insatt i "kulturen"... Hon pratade långsamt med låg röst och valde och velade bland thésorterna, frågade och tänkte. När det blev min tur (efter 20 minuter) köpte jag snabbt det jag skulle ha.
- Vad det bra så? frågade tjejen i kassan.
- Jag tar den här lilla chokladbiten också!
- Den får du gratis... eftersom du har ett sånt fint tålamod och har fått stå och vänta här i typ en halvtimma!!!! Ibland får man hjärnblödning asså...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha - vilket tålamod man måste ha för att stå i butik alltså :)

Minna sa...

Sara: ja, och hon hade det men man såg att hon tyckte att snigelkvinnan var rätt jobbig... med all rätt!!!