onsdag, juni 20, 2007

Vipp

Gårdagens roliga sak:
* Var och fyndade en hudklänning (nästan som i När lammen tystnar) och annat fint på Wardrobes VIP-kväll. Och Linda K följde med som smakråd, ett ypperligt sådant såklart!

Gårdagens trista sak:
* Jag gick från Åhléns till Slussen. Gick den vanliga vägen, Drottninggatan och Västerlånggatan. Jag har inte gått där på länge och jag fick chock. Vad är det för affärer som ligger längs denna kilometerlånga sträcka? Ugly-bugly butiker och krimskrams och vikingahjälmar och annat sorligt. Hemskt. Hemskt.

10 kommentarer:

Linda K sa...

åh minna du klär verkligen i hud! :D

Anonym sa...

Men du... sist jag gick där, och det är nog ändå tre år sedan, vill jag minnas att det låg flera sånna där souvernirbutiker där. Fast de kanske har förökat sig?

Minna sa...

LindaK: åh tack!! Känner mig alltid fin naken!
ÅsaS: SOM KANINER!!!!! Den enda liiiite liiite normala (???) butik innan Riksdagen är CUBUS och i Gamla stan är det Indiska och Body Shop. Rest is cräp.

Anonym sa...

Och det är detta turisterna ser när de vankar Drottninggatan - Gamla Stan fram och tillbaka. Man blir matt.

Själv brukar jag gå Österlånggatan istället, lite längre men trevligare!

Linda K sa...

tack för att du talade om för mig att jag skulle ha den grå topen. jag älskar den och tänker aldrig aldrig ta den av mig.

Minna sa...

Maria: ja, precis, de får en skum syn av Stcokholm. Vanligtvis när jag går från Kungsholmen till slussen så går vi Stora Nygatan.
Lindak: Åh, det var så lite. Det syntes i dina ögon att du så gärna ville ha den. själv har jag den blå stickade på mig idag. Love it!

Karin sa...

Men, har det inte alltid sett ut så? Det brukade finnas en väldigt billig bokaffär där iaf. Fast jag har nog inte heller gått där på väldigt många år.

Minna sa...

karin: Jo, men det har blivit värre. Mer täcky. Speciellt mellan Åhléns och Riksdagen...

Anonym sa...

meh - Sciencefictionbokhandeln är ju najs om man gillar sånt. Som jag när jag har Starwarsperioder ;)

Men resten är bajs - det är bara japaner och ryssar som gillar det. (alltså, jag vet inte om det är just japaner och ryssar , men det låter ungefär så. Och kamerorna är stora och dyra) Liksom - vem fikar på lilla finlandia (eller vad-det-heter)? Det kostar 15 kronor att pinka där.

Minna sa...

sara: hahah, just det Finlandia. Vad är det för ställe??? det är nog japaner och ryssar som fikar där, de har råd med en pink för 15 spänn...