torsdag, juni 07, 2007

Strössel

Dagens roliga sak:
* Att se person på kryckor springa.

Dagens trista saker:
* Luften inne i tbanan på eftermiddagen.
* När det bränner under fotsulorna efter en prommenad. Skavsår. Hej, men helst hejdå.

Dagens hämnd:
* På min t-banestation är det två dörrar man måste passera för att komma ut. Om jag håller upp dörren för någon vid den första dörren - och personen inte säger tack - då skiter jag i att hålla upp dörr nummer två.

Dagens underbara:
* Att sitta vid Stadshuset och äta svindyr mjukglass. 10 spänn extra för strössel. Hahahah, men okej...


12 kommentarer:

malla sa...

apropå att inte få tack för att hålla upp dörrar - helt rätt! :)

Vad är det med folk lixom, tack och ursäkta (när man stöter emot eller tränger sig förbi...) verkar vara svåra ord... Var lite tacksamma, damn it!!! :)

Minna sa...

Malla: verkligen!!!!

Karin sa...

Hmm, hur överlevde du i Israel? Ständig hämnd eller? Jag har inte åkt tunnelbana på ett halvår, du får mig att inte sakna det heller!

Anonym sa...

Hejja hämnden! Så svårt är det väl inte att tacka? Jag brukar på härligt svenskt manér utbrista: Men varsågod! Lagom högt och muttrigt.

Minna sa...

karin: hahah, jag överlevde ju uppenbarligen inte. hahahah. nä, det är inget att sakna.

Minna sa...

Suddis: oh, modigt, det vågar inte jag...

Anonym sa...

Man vill ju bara söva ner den jäveln med en pil från ett bambu rör å köra dom till KS, köra en CAT-scan på skallen varpå läkaren utbrister nått i stil med "vi har lokaliserat en defekt i ceribelum som omöjligör för patienten att säga tack" om dom inte hittar nått så kör man ner dom till ugnarna!
Vad kan det annars för ursäkt?

Anonym sa...

bra språk?

Minna sa...

kemis. over and out på dig.

Anonym sa...

Där kan vi sitta i slutet på augusti och äta medhavd lunchmatsäck.

Minna sa...

Polly: ja, det kan vi faktiskt!

Anonym sa...

Härlig hämnd! Vad paffa de måste bli, haha. 10 SPÄNN!!! Galet. Och så ångrar man sig alltid att man tog strössel för att man vill börja äta glassen men måste hetsäta upp allt strössel för att det dripplar ner i knät annars... eller är det bara jag?