lördag, maj 05, 2007

Kortterminal

Dagens jag rekommenderar inte:
* Att åka till Plantagen, på förmiddagen, en lördag i början av maj. För att det KAN bli så att kortterminalen pajjar just när du står längst fram i kön och fyrtiofemplussarnan goes mad och skriker: "Jag tänker inte ställa mig i kö en gång till" och den 17-åriga extrapersonalen viskar att "här kan man bara betala med kontanter". Jag kan inte med fyrtiofemplussare från Farsta i taggigt hår och fula brallor som gormar och har sig och köper tagetes och annat fult.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hjäääälp - det låter som om det kan vara mig du menar... Fast jag gillar inte heller tagetes...

Minna sa...

Ohhh no! Dig gillar jag ju såklart!!! Det är "dom andra" som jag inte gillar!!! ;)

Anna St sa...

Vilken tur! Vi som var påväg till just Plantagen i förmiddags.
Trist för er dock.

Lilla Blå sa...

Haha.. "Tagetes och annat fult"..
Ja, tagetes är ju faktiskt fruktansvärt fula! Och så luktar dom äckligt också.. Men dom är ju så lättskötta som vissa säger.. Men det hjälper väl inte när dom är så himla fula..

Minna sa...

AnnaSt: Ni gjorde rätt i att stanna hemma.
Lilla Blå: ja, tydligen lättskötta, men oj så trista. Trist går bort.

Anonym sa...

Vad fint att du gillade Dermalogica-prylarna. Visst känns det lyxigt med precleanse?

Minna sa...

Hanna: den är superb!!!

Anonym sa...

Hejhje
jag länkar till dig idag och visar Ludwig-tavlan...

Anonym sa...

typiskt alltså att dom köper skitfula blommor också. jag hatar tagetes.

Minna sa...

Anne: Hej och tack. du har ju värsta kändisbloggen ju! Jippey!
Sara: du och jag!

Anonym sa...

Ha ha ha, ja, Tagetes är verkligen fula.

Minna sa...

annk: och luktar illa.

Anonym sa...

Haha, det var nog min styvsyster som jobbade typ sin första helg där som stod i kassan! Fast hon fyller 19. Men jag förstår ångesten, fast jag tycker att det är värre i matbutiker på nåt sätt, där känns det alltid som att någon arg står bakom en och måste kasta sig hem för att lägga till den där ingrediensen de kastade sig ut för att köpa, så att deras mat inte förstörs där hemma. Typ. Jag vet inte, jag får mer ångest av mataffärerna.