söndag, maj 06, 2007

Brud

Dagens roliga saker:
* Tittade på nyhetsmorgon. De visade brudmode. Kemisten kom hasandes genom vardagsrummet och när han såg repotaget ropade han förfärat:
"Vad fan är det där för nåt?"
Jag svarar: Brudmode.
Han: Är det så man ska se ut om man inte vill bli gift.

Kommentarer (fritt från mitt guldfiskminne) från reportaget:
Tilde: Och hon har tubsockor?
Stylist: Nej, det är inte tubsockor utan nedhasade nylonstrumpor. Det är jättesött.
Tilde: Jaha...

Stylist: Det är är min bohemiska brud.
Tilde: Ja, hon ser ju inte ut som man förväntar sig... är inte bröllopet den dag då man ska vara vackrast av alla dagar.
Stylisten: Ja, men hon kanske tycker att hon är det...



8 kommentarer:

Linda K sa...

HA HA HA HA HA!!! bohembrud, vad galet och skitfult! :D

Anonym sa...

Haha, jag såg också det där inslaget. Det var inte ett enda rätt där, skitfula klänningar! "Det här är min blåa brud", "det här är min sekelskiftesbrud" bla bla bla...

myrkyr sa...

Jösses! Känns som stylisten inte riktigt har koll utan bara bygger det på sina förutfattade meningar om olika typer av stilar. Jag tycker det är coolt med rockiga och bohemiska brudar men jag tror ingen som är "rock" eller "bohem" skulle sätta på sig hennes kreationer i nyktert tillstånd...

Anonym sa...

hahahahahahahaa - sorry att jag missade det, men jag tror att det var exakt så som du beskriver :)

Minna sa...

LindaK: Skitafult!!! :D
Nannis: Nej och stylisten var skitsur... hahahah och Tilde ifrågasatte allt!
Myrkyr: Stylisten ville bara göra ett utspejsat inslag verksade det som. Nerhasade nylonsturmpor... yeh right...
Sara: Finns på nätet... spana in...

Anonym sa...

HaHaHa =) Synd att man missade det...

Anonym sa...

Varför blir det rätt ofta så fel o fult när just stylister ska styla?? =/

Minna sa...

Madda: för den som är tillräckligt desperat finns länken.... hahah.
Annak: Ja, det undrar jag också. Det är nog för att många inte törs uppfattas som kommersiella och måste gå sin egen väg...