torsdag, april 26, 2007

Våtdräkt

Dagens roliga saker:
* Satt på tbanan och pratade i mobilen med Kemisten. Helt plötsligt hördes ett iltjut i vagnen. Kemisten blev typ hörselskadad, trots att han befann sig i en bil 100 mil bort.
"Vad var det?" ropade han upprört.
"Det var nog en bebis, eller ett djur, jag vet faktiskt inte" sa jag och vände mig om och mötte fyra arga föräldrarögon...



Dagens trista upptäckt:
* Det blir ingen bikini för mig i år. Det får antingen blir burkini eller våtdräkt.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, en burkini till mig med tack!

Anonym sa...

hehe! alla föräldrar borde inse att barnen är monster förklädda till gosiga små rosa gullungar. men i själva verket är de kapabla till things beyond our imagination! *dohohohoho*<--spökljud.

och det är inget fel att bada i svart sopsäck!

Anonym sa...

Men det är ju nåt magiskt med höga ljud och mobben, det förstärks ju 654 ggr och så håller man ju mobben mot örat

Minna sa...

Hanna: En burkini och en vassrugge.
Suddis: hahah, nä, föräldrarna var nog helt vana vid dödstjutet och tyckte nog inte om att jag kallade deras barn för ett djur! Svart sopsäck är bra - och billigt!
Anonym: Ja, man blir lätt hörselskadad.

Anonym sa...

Det är lite läskigt med vass för gammelgäddan kan häcka där. Vad tror du burkan motsvarar i solskydd? En t-shirt är ju typ spf 8. Burkan kanske är typ 12 beroende på vilket tyg man väljer. Vilken jämn och fin bränna man kommer att få!

Karin sa...

Tror att man kommer att titta konstigt på mig med en burkini här. Det får bli räddningsverkets våtdräkt!

Minna sa...

Hanna: Oh no! Jag är livrädd för gammelgäddan. varje år har nåt inlägg här på bloggen om nått barn som blivit biten i tån eller tummen. usch! Ja, vi kommer att bli smashing!
karin: hahah, ja, jag skulle nog rekommendera det! hahah!

Anonym sa...

Burkini is da shit!
Beach 2007!

Anonym sa...

en burkini hit också tack!

Camillas lockar sa...

Moahahaha! Min son Peo har en tjejkompis som gör världens j-a ur-rapar från avgrunden. Låter värre än en hel karl :-}

Minna sa...

Polly och Sara: Vi kommer att få rabatt!!!
Camilla: Hahha, det skulle jag vilja höra!

Anonym sa...

En lite sen komentar
Skrikbarnet kanske var på väg till detta http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=644312
hahahah

Minna sa...

Fredagsdaten: Ja, hmmm, jo, den tog sin träning på fullaste allvar iallafall. Och vilken mysigt mjukt hår Superman-bebin ser ut att ha!!!!

Anonym sa...

fast det där är en torrdräkt och ingen våtdräkt.... om man ska va petig...