lördag, april 07, 2007

Ritdröm

Nattens dröm:
* Jag drömde att jag fick ett mail, det stod:
"Hej, min pappa fyller 50. Kan du rita ett lik."
Efter en diskussion med min syster kom vi fram till att sånt är inget jag ställer upp på. Tills hon kom på att det var hon som rekommenderat mailskrivaren att fråga mig... Fick tag på mailskrivaren och han sa att jag antingen kunde rita ett lik eller en bild på hans pappa när han stod längst upp i Eifeltornet och pissade.


Och när jag vaknade hade jag "Vår bästa tid är nu" sjungandes i öronen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mår du egentligen?

Minna sa...

Thomas: Här är det prima liv! *Vååååår bästa tid är nuuuuu*

malla sa...

Alltså jag hatar när det händer - man vaknar med en låt på hjärnan å sen sitter den kvar där halva dan.... å oftast ingen bra låt heller..... :)

Minna sa...

Malla: sjunger: *håll fast en kort sekund, och lev och älska...*

Linda K sa...

...nu så märker duuuu, det blir en härlig daaaa, därför vår bästa tid är NU är NU är NUUUU!

Minna sa...

Är nu är nu är nu...

*dansar genom att snurra runt runt med arlmarna utsträckta*

Lindas trädgårdsblogg sa...

Galen dröm! Men den hängde liksom ihop och hade en knorr på slutet :-D

Anonym sa...

Vilken underbar låt. Hoppas nån gör en lite nyare version (alltså, inte typ han nördiga i let's dance som sjöng barnlåtar med afrodite utan nån annan).

hampa sa...

Hahha.. Jag tror du är lite insane.

Karin sa...

Vilket sätt att börja dagen på, det kan liksom inte gå fel efter det!

Minna sa...

LindaV: hahah, ja, en röd tråd. Kan tilläggas att jag även fick som alternativ att måla hans pappa, omringad av vackra damer i Nice...
Hanna: Nej, nej nej, ingen nyversion tack. ;P
Hampa: Ska du säga.
Karin: Hehehe