lördag, april 28, 2007

Odla

Dagens irritationsmoment:
* Jag blir så irri på folk som är så skitnödiga när det gäller gräs (majja). Och då menar jag så här:

Någon säger: - Det luktar gräs.
Andra sniffar i luften och tittar frågande på varandra.
Personen som yttrat detta måste då i panik skrika: ALLTSÅ!!! INTE FÖR ATT JAG VET HUR GRÄS LUKTAR!!!! (och skrattar generat)
Nä nä, det vet du tydligen inte... Jag vet hur gräs luktar och what is the deal? Och eftersom jag vet hur gräs luktar har man tydligen enbart dessa slutsatser att dra om mig:
1. Jag röker gräs varje dag.
2. Jag odlar eget gräs och röker varje morgon och kväll.
3. Jag är inlagd på Maria pol eftersom jag injcerar flytande gräs i aortan varje timma.
4. Jag säljer gräs och organiserar kvinnohandel med Ryssland och matar alla nyfödda barn i min väg med gräsvälling.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du är så cool. En gång hittade mamma min syrras killes bong i syrrans garderob. De är fortfarande ihop, alltså, både vår familj och syrran och hennes kille, men det var lite roligt när det hände.

Anonym sa...

Guud så GRÄSligt! *hahaha, I kill my self*

Linda K sa...

HA HA HA!!! nu vill jag lukta på gräs :P

Karin sa...

Yeah man, I know da smell! Cool!

Minna sa...

hanna: Ih, jobbigt!!!
Polly: Höhöhöhö...
LindaK: hahah, bara lukta.
Karin: At b'israel. at jodea! (säger man så?)

Anonym sa...

Haha, jag vet! Den typiska svenska, angsliga paniken. Fast har i England ar det nastan tvartom. Det varsta var nar det bara var jag och en tjej i skoluniform som sakert var typ femton - sexton som satt vid busshallplatsen klockan nio en tisdagmorgon. Och hon satt och rokte grrrras helt oberort. YES, go ungdomarna liksom. Framtidens hopp. Hahaha!

Karin sa...

Nästan perfekt. At joda'at (jag är ju tjej...).

Minna sa...

Astrid: hu, det är ju scary visserligen!!! :)
karin: Ah men just det, ani joda'at!!!

Anonym sa...

Minna, visst ar det lite laskigt, jag ville ge henne en fragande blick som sade 'REALLY?' men jag vagade faktiskt inte. Det later lojligt men engelska barn ar sjukt laskiga, speciellt i gang, och inte radda for att typ rana en. Haha. Men sadar pa morgonen ar det ju ingen fara.

Men det ar sa roligt i Sverige, alla tror typ att man ar Peps Persson om man inte gor det efterfoljande 'INTEFORATTJAGVETDETSAKLARTHEHEHEH'-
talet som du namnde.

Fast det roligaste ar att nar jag kanner lukten pusta forbi pa gatan, vilket man gor da och da, tror jag alltid att det ar lukten av hundbaj s! Och jag sager alltid 'HU vilken lukt' och nagon annan maste ratta mig och sa blir jag den oskyldiga svenskan igen, haha.

Oj, vad langt det blev, man far ursakta!

Anonym sa...

haha - bilden älskar jag!!!

Minna sa...

Astrid: hu, jag är också rädd för enhgelska ungdomar... utan att jag ens har varit i England sen sommaren år 2000. hahah, hundbajja, jo, det har en speciell lukt det har det!
Sara: Visst är det skön. hahhaha