tisdag, mars 20, 2007

Vattenflaska

Dagens mögelvarning:
* Jo, det är ju en kanonuppfinning (hurra hurra). Bara det att jag skulle aldrig köpa en flaska som ska hålla länge. Vattenflaskor blir efter ett tag sjukt snuskiga inuti, mögliga och snubbiga. Och hur snuskigt är det när den inte är genomskinlig - så att man inte ser möglet.

Visst visst, bla bla diskmaskin, men ändå.

En gång när jag och kompis Y lekte hemma i mitt rum... frågade hon om hon fick smaka på min coca-cola som stod på skrivbordet. Det fick hon gärna, men jag varnade henne för att den stått ett tag och den var avslagen.
- Jag älskar avslagen coca-cola! sa Y och tog en klunk.
Det skulle hon inte ha gjort... mitt minne var redan då lite taskigt... colan hade stått JÄTTELÄNGE på skrivbordet och fått en mögelhinna på sig som kompis Y fick i munnen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt - drick inte ur flaskor/burkar som man inte kan se innehållet i - kommer fortfarande ihåg den slemmiga känslan av det massiva "mögellocket" som lagt sig över den avslagna colan i min mun, det är trots allt bara 18 år sedan!
/Y

Minna sa...

Uuuuhhh, ja, man minns det som igår. Egentligen borde det vart din borsa som skulle fått det - som hämnd på gråsuggan...

Anonym sa...

Ok. Det där hade du kanske kunnat vänta med att publicera tills efter lunch. För allas trevnad.

Minna sa...

Tomas: Muahahahahahah!!!! Enjoy lunch!!!

Anonym sa...

- Vadå? Vill du ha soppan serverad i en genomskinlig tallrik?
- Japp!
- Varför?
- Så att jag ser om det är mögel eller annat snusk i den?
- Va fan säger du?
- Jag har hört att man ska vara försiktig.
- Vem har sagt det?
- En tjej som vet vad hon snackar om. Hon har förresten skägg!
- Och det tycker du talar till hennes fördel?
- Jajamensan!
- Ut härifrån din störda människa!

Minna sa...

Tomas: :D hahahah ROLIGT!!!
Kvinnor i skägg ska man lita på!

Anonym sa...

Åh FY FAN!! Tacka vet jag tiokronors-vattenflaskorna på Friskis. Använder nån vecka, sen köper ny.

Minna sa...

Hanna: jag köper LOKA och har dem i en vecka eller två, sen byter jag. Det blir ju liksom helt immiga och dimma på insidan och börjar snabbt lukta unket! (jag har väl å andra sidan ett välutvecklat luktsinne...)

Linda K sa...

ok nu kräks jag.

Minna sa...

NÅGON! GE LINDA EN HINK!!! :D

Anonym sa...

fyfan vad äckligt - om det hänt mig skulle jag nog aldrig druckit cola igen :)

Minna sa...

Sara: Nä, inte jag heller. Tur att det inte hände mig...