tisdag, mars 27, 2007

Påsken

Dagens roliga saker:
* Idag fick jag studentpris på en jättedyr bok, utan att jag ens bad om det (det vågade jag inte iom att jag inte är student och jag skulle bli svettig om rumpan om jag skulle fråga...). Men jag såg ut som en student så jag fick studentpriset. Betyder det att jag ser ung ut? Eller ser jag fattig ut?
* Jag och Kollega A diskuterar om man är ledig eller inte på skärstorsdagen. Jag är bara ledig i två timmar, hon svarar:
"anade det... då var påsken inte så mycket att ha after all... det enda som händer är att allt det goda godiset i äffärerna byts ut till äckellösviktsgodis för fyra kr/kg och alla roliga resor är tre gånger dyrare eller slutsålda..."


14 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara illustrationer du gör, skrattar gott varje gång....

Lindas trädgårdsblogg sa...

Eller så kanske det var en bok som bara studenter skulle köpa?

Anonym sa...

Jag tror det är skägget och ögonlappen som fick henne att tänka *hmmm... student!*

Anonym sa...

Men du har väl påsklov..?

Minna sa...

Annelie: tack, bra att jag kan få dig att skratta!
LindaV: NEJ! så var det inte! *skriker hysteriskt* Hahahah...
Tommy: Ah, det var det som var givvavejjen!

Minna sa...

Tomas: Ja, som student har man ju det...eller... hmmm...

Viveca sa...

Jag döööör!! Vilken bra illustration!! Hahaha!!

Minna sa...

Viveka: tack. :D

Anonym sa...

Underbar illustration!

Jag får ibland visa leg på systemet - jag blir lika glad varje gång det händer. Jag är så desperat att jag tolkar det enbart som att jag ser ung ut.

Minna sa...

Lox: tack! Ja, det är klart att man ska ta det som om man ser ung ut! De kollar ju inte legget för att se vilket stjärntecken man är i... :D

Karin sa...

Hmm, tycker att det har börjat skina igenom lite åldersnoja i en del av dina inlägg på senaste tiden, nån slags 30-årskris?? :-)

Påsken suger, själv har jag 2 veckors Pesach-lov!

Minna sa...

Karin: Hahah, jag kan tro att det är verkar så. men faktsikt inte, jag hade en släng av åldersnojja i höstas men nu tycker jag bara att det är skönt att vara 30. men det är inge kul att man faktiskt inte blir tagen för en 25åring längre...

Åh, bra med långt lov.

Anonym sa...

Ung och fattig :-)
Vilken härlig bild på hönorna!
Själv jobbar jag heldag på torsdag och äter sedan gott påskgodis, hemma i helgen.

Minna sa...

Nilla. Ja, man är trots allt ledig i två daghar extra. den där kollega a tyckte tydligen inte att det var nog ;)