fredag, mars 23, 2007

Papegoja

Dagens roliga saker:
* Kemisten tittar på tv, det är reklam för Oral B. Reklamrösten säger: "Var stolt över ditt leende!"
Kemisten kontrar:
"Ska han vara stolt [pekar på en kille på en alptopp]. Han ser ju ut som en häst, doppad i klorin.


* Det är roligt när man hör sig själv svara som en papegoja, och därmed avslöja hur ouppmärksam man är.
Fall 1: Pratar med Kollega A i telefon, ska lägga på,
Hon: - Gott nytt år!
Jag: - Gott nytt år!

Fall 2: Säger Hej då till Kollega E i Slussen,
Han: - Hej då, krya på dig!
Jag: - Hej då, tack det samma! Alltså... jag menar... äh, bara så där allmänt!



Dagens faktum:
* Lindex kan hyra in vilka toppmodeller som helst. Så länge de inte fixar till sin logga - utan fortfarande har en logga som vill sälja fiskpinnar - så tänker jag inte handla där.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Me gustan tus dibujos !!
I like your draws !!

;)

Aldo
(msn: aldo@pilsen.cl )
www.fotolog.com/alsdo

Minna sa...

Aldo: Tack. Thank you. Grazie. Toda.

Anonym sa...

Håller med. Lindex är verkligen sjukt osexigt.

Minna sa...

Polly: Och jag var inne på Kap Ahl idag. Är det ett skämt eller?

malla sa...

Jag bara tycker att lindexmodellerna med Emma i spetsen poserar så himla underligt?! Får man den kroppshållningen av deras kläder eller? :D

Anonym sa...

VAD gjorde du på Kapp Ahl?? *undrar oroligt*
Om du känner att du vill prata om det så finns jag här.

Minna sa...

Malla. We will never find out!
Polly: Svara jättesnabbt och generat:Ingenting! medans jag skrapar mina nyinköpta Björn Borg skor mot varandra och rätar till min Maria Westerlindtröja....

:D