söndag, mars 25, 2007

Mossa

Dagens "idag har jag sett":
* Helt okej med nyckelpigor.
* Äcklig spindel som jag tillslut hällde vatten på.
* En äcklig ihopkrullad larv som var likadan som de som förra året käkade upp allt i min trädgård. Död åt den.
* En död konstig puppliknande larv. Brun.
* Grannarna.
* Snigelägg. Mosades.
* Jag har även stelnat till av skräck då jag trott mig se en stor snigel. Det var ett löv.
* 100 000 dagmaskar.

Dagens trista sak:
* Upptäckte att vår gräsmatta i år består av 80% mossa. Gråt gråt.
* Två gråsuggor - döda (spelandes döda???) i badrummet.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Fördelen med mossa är att man inte behöver klippa den.. ;-)

Karin sa...

De är verkligen lömska de där gråsuggorna. Passa dig! Tror du att de finns i Israel? Undrar vad de kan tänkas heta? Chazira afåra?

Anonym sa...

uack - det är det värsta med vår - att det kommer fram en massa äckliga djur.

I fredags när jag tog in kylväskan från lekstugan märkte jag efter en timme att det satt en asastor snigel på sidan. Ve o fasa, tänk om den liksom smygit och gömt sig...

Sara sa...

Ja, just det ja. Sniglarna. Hade glömt dem. Eller förträngt kanske. Mosa ordentligt!

Minna sa...

Snurran: Tack för stöd... men jag vill ha gräs.
Karin: Min hjärna kan inte tänka ut vad det skulle betyda, jag är rostig. Buhu. Lå tåv! :(
Sara: ja visst är de, hatar kryp (inte myror). uhhhh, fy, hahah, en snigel på väskan. Tur att det inte var din MJ.
sara: Jag mosade några ägg och spred ut Snigelfritt!!!

Frida sa...

haha det roligast var att du placerade grannarna bland all denna ohyra.... ;)

Anonym sa...

He he, roligt du skriver. :-D Egentligen hade jag velat asfaltera hela vår gräsmatta och göra den till en kall och ogästvänlig plats, men det skulle inte fungera eftersom grannarna då hade börjat titta snett och vi antagligen hade blivit utfrusna, mobbade och trakasserade.

Minna sa...

Frida: ;) heheheh...
Kerstin: tack. Ja, det är nog en ganska säker start på grannosämja. men hellre mossa än asfalt... :)

Anna St sa...

Till er som inte gillar gråsuggor. Se inte Pans labyrint!

Minna sa...

Anna St: Jag har sett den... när är det gråsuggor (minnet är inte på topp).

Anna St sa...

När hon kryper in till paddan, under trädets rötter. Så krälar det stora gråsuggor överallt.

Jag visste knappt något om den filmen, och trodde det skulle vara en söt liten saga.
Tji fick jag! *skratt*

Minna sa...

Just det! Jag hade inte heller hört nåt om filmen... det var ett par gånger jag var tvungen att blunda... uh, hans snitt i kinden... uh, när han tvngade den stammande att räkna till tre - det var hemskt. Uh...

Anonym sa...

Men fy fan vad äckligt, jag måste nog bo i lägenhet (på hundrade våningen så inte spindlarna orkar krypa upp) i resten av livet.

Minna sa...

Hanna: krypen är onekligen en nackdel. Och jag ser påhittade kryp överallt och skrämmer mig själv till döds...

Anonym sa...

Låter som du är värsta scouten, med djur och natur! (Och grannar.)
:)

Minna sa...

Polly: Heheheh... en scout är väl inte rädd för småkryp? jag är rädd både för småkrypen och mina grannar... Tur att jag bor bara fyra minuter från tbanan så att jag kan sticka in till stan när det kniper. stan är min scout - alltid redo.

Karin sa...

Men åååh! Ok, här kommer uppfräschningen: chazir = gris alltså borde ju chazira vara sugga. Och afåra = grå i femininum! Tadaa, gråsugga!

Minna sa...

Karin! Aha, besseder. Shaschakti hakål! Eise balagan!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det är galet mycket mossa i år! Men du, har du inte vant dig vid småkrypen än?

Minna sa...

LindaV: Så det är mossa hos alla, inte bara hos mig. Fasiken, nästan hela min gräsmatta som sagt är täckt. Skitjobbigt. Nej, uppvuxen i hus - har eget hus nu - men nej, har inte vant mig vid kryp.