onsdag, mars 28, 2007

Hornstull

Dagens roliga sak:
* ... nej, nu har jag funderat jättelänge och jag kan inte komma på nåt som gör sig här idag...

Dagens trista sak:
* Att gå hela Hornsgatan (från Slussen till Hornstull) med solen i ögonen. (jag vill så gärna skriva Horan istället för Hornstull iom att det är det vi kallar det, "Ska vi mötas i Horan" är ju en klassiker!)

Dagens konstigakänsla sak:
* Träffar på en tjej hemma hos min syrra. Vi har inte setts... "men jag har läst din blogg" säger hon. Åh, just det... det finns ju sånna som jag inte känner som tittar in då och då... lite skumt på nåt overkligt sätt... och jag som inte ens hade hunnit dra på mig lösskägget.

Dagens fråga:
* Glamorprinsesse-bloggen ska bli bok. Jag bara undrar... vad ska det stå i den?

Dagens fortsättning på Horan:
* En gång när jag var utomlands och mailade med en kompis här hemma, skrev jag: "Nu ska jag hora av mig till David!" Eftersom det inte fanns å ä och ö på tagnetbordet! De va roli och jag tänker fortfarande så när jag säger "höra av mig till...". En tvättäkta tvångstanke.


13 kommentarer:

Linda K sa...

ang dagens fråga: HA HA HA HA HA HAA HA AHAHAHH!!!

Minna sa...

Linda: Dagens svar: heheheh ;P

Karin sa...

Du bör nog alltid ha på dig piratskägget. Jag skulle aldrig känna igen dig utan det och då är jag ändå inne på din blogg dagligen. Dessutom är det snyggt. Och trendigt.

Minna sa...

Karin: jag tar av mig det när jag sover. det kliar så fasligt då och Kemisten trasslar in sig. Och just när jag stötte på min syrras kompis hade jag gått upp för en massa trappor och blivit svettig, så då var jag tvungen att lossa lite på det...

Anonym sa...

Men ärligt, glamourboken? Jag har dessutom aldrig sett nån så oglammig med de där fula la Redoute-kläderna hon envisas med att lägga ut. Jag vet, jag är som en mellanstadieunge, men det bjuder jag på. Jag kan inte förstå hur hon fortfarande får så mkt uppmärksamhet. Jag tror att folk som inte har nån större insyn i bloggvärlden tror att hon är värsta heta bloggaren fortfarande.

Anonym sa...

Nu ska jag hora av mig... Det skrev min bror förra veckan, han saknade också de där prickarna.

Jag tänker som du tänker, vad ska det stå i den boken...?

Minna sa...

Hanna: du och jag Hanna, du och jag!
Finam: Ja... vad ska det stå. jag kommer nog aldrig att få veta...

Anonym sa...

På tal om tvångstankar ås gjorde min gästbloggerska precis ett färskt inlägg! =) Bara ett tips!
www.veryfishy.blogg.se

PS.jag är också en helt okänding som läser din blogg vaaaarje dag! kreepy va!?

Anonym sa...

jag undrar också över dagens fråga - hur många sidor liksom?

Anonym sa...

Alla killar vill ligga med Glamourprinsessan.
Utom Teofil.
För han har stil.

Minna sa...

Annie: Aoiii, creepy! But I like it! tack för tipset!
Sara: My lips are sealed...
Toefil: Aha, det är så det funkar! Ok...

Anonym sa...

Men lappen för ögat tar du väl ändå aldrig av dig??

Minna sa...

Polly: nej, bara när jag tar ut porslinsögat och putsar det. (varför har jag ens ett öga där under... jag vet inte men jag har det)