måndag, mars 05, 2007

Brieost

Dagens trista sak:
* När batterierna i mp3-spelaren tar slut på vägen till jobbet.
* Det luktade så äckligt inne i köket på jobbet att det inte fanns en chans att jag kunde äta min matlåda där. Mina kollegor sa "snicksnack - du överdriver" och glufsade i sig sin mat inne i the stinkyplace. Jag åt min låda utanför köket, sittandes i soffan. Sen fick jag reda på vad det var som stank. En gammal brieost som ruttnat ihop i vårt kylskåp... tror ni mig när jag säger att det STANK!

Dagens roliga saker:
* Det kom fram en främmande man till mig när jag åt min matlåda. Han sa:
- Jaha, vad har du i matlådan idag då?
Då var jag tvungen att se mig om - för att se om han verkligen pratade med mig... och det gjorde han.
- Entrecot och klyftpotatis! svarade jag.
- Typiska rester från helgen! sa han.
- Ja, visst är det klyschigt! svarade jag.
* Jag hade min nya fina väska idag. När jag betalade för en grej i en affär så tittade expediten på min väska, la huvudet på sned och sa:
- Lyllos dig!

Nu ska jag springa och lägga mig och när jag sover ser jag ut så här. Typ.


8 kommentarer:

Anonym sa...

KAN en brieost bli gammal??? Det har aldrig hänt här... ;D

Minna sa...

ÅsaS: Point taken...

Anna St sa...

Vad är det för väska?

Anonym sa...

Jag gillar verkligen nya profilbilden!

Förresten, jag är så himla lättäcklad av jobbmatsalar att jag inte klarar av att ha med matlåda. Jag kan inte värma den i den äckliga micron där alla andra värmt sin äckliga mat. Förstår till fullo att du satt utanför.

Minna sa...

Anna: En från Maria Westerlind. :)
Hanna: Tack. Ja, jobbmicros är NÄSTY! Fan, man kan skrapa ihop en hel måltid från våra microugnar. Jag värmer alltid i låda med lock.

Var dags glimtarn sa...

Ciao! Sova sött fick ett ansikte *S*

Minna sa...

Vardags: :) (?) Välkommen hem igen förresten!

Var dags glimtarn sa...

si sono io, tack så mkt : ) Oj en utmaning...ska ta tag i den "ska bara" :)